Wat is er nieuw

Molly's vechten

• Onderwerp starter Onderwerp starter mamavan3
  • Startdatum Startdatum
M

mamavan3

Guest
Hey allemaal,

Ik had me lange tijd beperkt tot guppy's maar Door zoonlief heb ik me laten overtuigen om een iets grotere vis te kopen. Ik heb dan ook op zijn vraag 3 dalmati�r Molly's gekocht. (Ahja... die gestippelde zijn zo schattig...)

Nu zitten zij reeds een 4-tal weken samen zonder enig probleem. Ik merkte zelfs dat 1 van hen deze week is bevallen... Volgens mij waren ze beide zwanger al kan ik daar wel verkeerd in zijn.

1 vrouwtje zit nu constant bij het mannetje en "kust" hem af en toe. Nu mag het ander vrouwtje echt niet in de buurt komen of de andere vrouw (die rond het mannetje hangt) zwemt haar achterna en hapt constant op het vrouwtje.

Is dit omdat haar "biologische klok" tikt en ze het mannetje nodig heeft? Is zij diegene die is bevallen en die terug bevrucht wil worden? Is het normaal gedrag en van voorbijgaande aard? Of moet ik me nu zorgen maken en ingrijpen?

Ik vind het een beetje zielig voor het ander vrouwtje; zij zit ondertussen achter de planten verstopt 🙁

Thx.

Grtjs
Mama

Ow en ik las op Internet dat het vaak problemen geeft als blijkt dat het toch 2 mannetjes zijn met 1 vrouwtje... maar dat is het dus niet. Het zijn wel degelijk 2 vrouwtjes en 1 man...

Ze kunnen dacht ik net als Guppen het zaad opslaan en dat dus veel later weer gebruiken.
Wellicht is de ene vrouw wat dominant. Heb je nu dan ook jongen zwemmen in de bak??

Oh sorry ik zie nu pas de reactie... Mijn Internet was een tijdje uit 🙁

Ja ik heb jongen in de bak rondzwemmen.

Haar gedrag was blijkbaar tijdelijk... het vachten is inderdaad gewoon gestopt. Bedankt voor uw reactie 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan