Wat is er nieuw

molly's

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sharon_xx
  • Startdatum Startdatum
S

Sharon_xx

Guest
Ik heb 3 black molly's in mijn aquarium zitten. Nou vroeg ik me af hoe ik kan zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn. Dat zou ik graag willen weten. .
 
881196jeto_0_82_platyingekort.jpg


Aan de vinnen.
 
Ik noem ze black molly's omdat ze er sprekend op lijken ze zijn anders gekleurd ik heb er een die is wit met zwarte stippen ik heb net een kwartier geprobeerd een foto van hem of haar te maken maar hij of zij zat niet stil
 
Is het daarbij ook aan de vinnen te zien ?
 
De man heeft zeg maar een puntvin en de vrouw een ronding. Dat zie je ook duidelijk op de foto vindt ik.
Bij levendbarenden is dat verschil dus heel snel te zien.
 
Ja dus dat is ook te zien aan die witte mrt zwarte stippen
 
Eh ja dat is bij de levendbarenden daaraan te zien dus. Dus bij de Gup en de Platy dat maakt niet uit.
Voor alle levendbarenden geldt dit.
 
Okee en bij de algeneter ??
 
daarvoor hebben we wel de naam nodig
 
Nee,bij een algeneter zet het vrouwtje eitjes af, die door het mannetje bevrucht worden.
Dus buiten de vis.
 
Hij is licht van kleur en vrij actief overdag en snachts.
Grrr wat vervelend dat ik.niet meer weet hoe het soort heet.
 
Dat zou zomaar kunnen , ik vraag het even na.
 
Het is een mannetje 🙂
 
Zijn ancistrus zwart ?
In dat geval is mijn algeneter niet zo'n soort
 
Zijn ancistrus zwart ?
In dat geval is mijn algeneter niet zo'n soort
 
Een foto helpt ons meer?🙂 want veel soorten zijn zwart,bruin of goudkleurig.

maar als je zo duidelijk een mannetje herkent denk ik bijna wel een ancistrus ja.
 
Mijn schoonvader heeft allerlei soorten algenetes gefokt en die zei dat het een mannetje was. De kleur van mijn algeneter is lichtbruin/grijsachtig. Ik heb een foto op mijn telefoon staan ik zou kijken of het lukt om hem op de laptop te zetten , soort heb ik nagekeken van waar die vandaan kwam maar bij het bordje ancistrus waren alleen maar zwart kleurige te zien.En die waren nog heel klein..
 
Echt zwart? Want Ancistrus cf. cirrhosus (de meest voorkomende) wordt weleens zwart genoemd, maar ik ken alleen (donker)bruine. Er zijn overigens een hoop Ancistrus-soorten.
 
Die van mij is licht bruin. Zwart met stippen. Misschien heb ik in de winkel niet goed gekeken dat zou ook nog kunnen. Voor zover ik heb gezien waren ze zwart met lichtere stippen en een beetje een 8 vormig lichaam.
 
Ow correctie in de winkel waren ze zwart mnet stippen toetsenbord deed een beetje raar
 
135853sharonmoppie_0_82_cam00134.jpg
 
Dat is mijn algeneter
 
Wow dat is een hele lange naam die ik maar opschrijf want anders vergeet ik het weer
 
die heeft nog een lange weg te gaan met groeien
 
Dat kan.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan