????? ik vrees dat ik het niet begrijp,je bedoeld toch de uitstroom het mondstuk in je bak hangen.zal ik mijn retour slang vanaf mijn filter voorzien van een mondstuk of gewoon zo de slang erin??
zijn er voor of nadelen??
greetz
thnx...dat was idd mijn vraag...ik heb ook een spraybar...maar las op internet dat de slang los erin beter zou zijn
dus ik dacht ik peil hier is wat meningen.....ik gebruik hem gewoon dan
Door de toegenome druk loopt er minder water per uur door het filter.
Is zo'n uitstroom mond dan het beste John ?Eigenlijk wel te beredeneren want met een aantal kleine gaatjes zal er minder water de bak inkomen dan met een grote opening. Beter gezegd zal de instroom minder zijn maar wel harder tgv de kleine gaatjes.
Is zo'n uitstroom mond dan het beste John ?
Ik ben er toch tevreden van,alleen in mijn oude bak met 2 spray bars vind ik toch iets teveel stroming in het water,ik heb de bak nu draaien op 1 filter in plaats van 2.Ik heet geen John, maar toch.
Wat het beste is, dat is moeilijk te zeggen. Dat hangt van de situatie af en het effect dat je wilt.
Zo heeft @benvo een heel goed resultaat met zijn zelf gemaakte spray bar. Doordat deze zo lang is (volle breedte bak) heeft dit geen nadelig effect op de circulatie. En heeft hij een matige stroming in de bak.
Een ander gebruikt lily pipes. En heeft daar een goede ervaring mee.
Zelf wilde ik het redelijk simpel houden. Goede circulatie en een beperkte stroming in de bak. Dus heb het verdeeld over 2 punten.
Dus wat je een beetje moet leren in deze hobby. Er is geen standaard goede methode. Alles is (of kan) goed zijn. Ligt eraan welke middelen nog meer gecombineerd zijn.
Een spray bar genereerd meer stroming in de bak. Omdat deze het water er krachtige uit spuit.
Door het bijkomende venturi effect, zal de spray bar ook omringend water aanzuigen. Hierdoor ontstast een nog krachtiger stroming in de bak.
Echter een spray bar heeft een negatief effect op de circulatie door het filter. Door de toegenome druk loopt er minder water per uur door het filter.
Dus je kunt het vanaf 2 perspectieven zien.
Zelf ben ik van mening dat veel vissen niet van veel stroming houden. En je een zo groot mogelijk circulatie moet houden.
Dus ik had vroeger de slang zo in de bak.
Nu heb ik deze verdeeld over 2 uitstromen. Zo verdeeld het water beter in de bak.
Ik heet geen John, maar toch.
Wat het beste is, dat is moeilijk te zeggen. Dat hangt van de situatie af en het effect dat je wilt.
Zo heeft @benvo een heel goed resultaat met zijn zelf gemaakte spray bar. Doordat deze zo lang is (volle breedte bak) heeft dit geen nadelig effect op de circulatie. En heeft hij een matige stroming in de bak.
Een ander gebruikt lily pipes. En heeft daar een goede ervaring mee.
Zelf wilde ik het redelijk simpel houden. Goede circulatie en een beperkte stroming in de bak. Dus heb het verdeeld over 2 punten.
Dus wat je een beetje moet leren in deze hobby. Er is geen standaard goede methode. Alles is (of kan) goed zijn. Ligt eraan welke middelen nog meer gecombineerd zijn.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.