Wat is er nieuw

mooi visje... heeft iemand een merk en type-aanduiding voor me?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Quinnygirl
  • Startdatum Startdatum
Q

Quinnygirl

Guest
Wij hebben gister een juwel vision 260 van iemand over kunnen kopen, met zijn gehele populatie erin.

We hebben eea geschonken aan een vriendin en alle echt grote vissen zijn uit logeren. Alles wat we nu in ons eigen 54 liter bakje erbij konden doen, zit daar nu ook.
Het is nu een klein beetje overbevolkt, maar het is een tijdelijke situatie.

We hebben er verschillende visjes bij gekregen, waarvan we niet weten wat het is.

Bijgaand een filmpje van 1 van de soorten. De andere houdt zich nu schuil.

Ik hoor graag van jullie 🙂

onbekend visje

WElkom Quinny.
Dat is een rode minor.
Google er maar op.
OP www.Corydora.nl bij tropische vissen,kan je ook kijken.

degene die jij bedoelt zwemt in het begin met 5 onderin.
Dat is mijn eigen schooltje fantoomzalmpjes... 😀

Ik bedoel degene die er vlak voor zwemt en ik ook volg met mijn camera. Dat is geen rode minor of fantoomzalm...

Rouwtetra / gymnocorymbus ternetzi?

Hyphessobrycon flammeus is het. 2 dwarsstrepen.

Kijk op Corydora link. Bij Tetra zalmen.

Ok� 😀

Dit is degene die zich schuil hield. Zegt jullie dat ook iets?

uvxUi4g0G0X-zdP4INl2hVfza8AtDJJE.jpeg

Helemaal goed, Ludger. Is wel een scholenvisje minimaal 5 stuks houden, anders kunnen ze vervelend worden naar andere vissen toe!

Niet bijten wel jagen, volgens sommige liefhebbers lusten ze graag slakjes, ik heb er 7, deze hebben nog nooit een slak lastig gevallen.

Greetzz Bigsmoke

ik heb al iets van 10 jaar lang 2 striata's.. geen slak overleeft =]

En ,je hebt een slechte bodem in de bak,met al die brokken.
Zakt vuil in weg.

Ja, dat is inderdaad een heule slechte bodem. We hebben ons een heel klein beetje slecht laten informeren.

Dit is ons eerste 60 cm bakje. We zijn nu bezig een Vision 260 op te bouwen, maar we zijn vooral rustig aan aan het kijken wat we willen en hoe we het willen en daar gebruik ik jullie hulp bij 🙂

Thanx voor de info over de visjes, en ik zal gauw wat vriendjes voor de Botia halen...

Striata is een andere Bertus. Ook ik de mijne nooit slakken zien eten, maar er blijken idd andere ervaringen.

Visje staat op de rode lijst trouwens. De reden voor mij om er geen bij te kopen en de mijne naar een groep 40 kilometer hiervandaan te brengen.

Ik kan er geenafscheid van nemen....Zitten een paar dames bij die geregeld hele orgies houden met de rest van de mannen... Komen alleen nooit geen jonkies van, ze vreten hun eigen produktie steeds acuut op!

Als er een kweekliefhebber is die deze verder kan/wil kweken dan zijn ze ter overname!! Help zo wellicht om deze soort voor de liefhebbers beschikbaar te houden.

Greetzz BgSmoke

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan