Mooie combinatie T8-lampen gezocht

E

EmmaClarke

Guest
Hoi,

Wij hebben recent een Juwel Rekord 800 aangeschaft, die werd geleverd met 2 Juwel Day Lite lampen (59cm, 18W). Omdat we vonden dat de kleur van de vissen hierbij verloren ging tegen het groen van de planten, gingen we op zoek naar een Juwel Color Lite, maar die bleek nergens te vinden. Dan maar een Dennerle Trocal Super Colour Plus erin gedaan op aanraden van een verkoper (vooraan de Day Lite, achteraan de Colour Plus). Nu geeft dit in combinatie met het afgeven van het mopanihout echt een vreselijke combinatie van oranjeachtig licht dat volgens mij niet erg bevordelijk kan zijn voor de planten. Heeft iemand tips over een combinatie van lampen waarbij de kleuren van de vissen (vooral de neons) mooi uitkomt en we ook in de bak een mooi kleur krijgen?

Ik probeer een foto toe te voegen, maar in het echt zijn de kleuren veel meer oranje dan op de foto:

IMG_20150118_121639258.jpg


Niet letten op de stekjes vallisneria die door de corydoras zijn uitgewroet vannacht :)
 
Scheelt misschien wel als de color aan de voorkant zit.
 
Jep, op internet hadden we hem ondertussen ook gevonden, maar mijn vrees is een beetje dat het met de Juwel Colour niet veel beter zal zijn dan bij de Dennerle Colour (is toch allebei paarsig licht).

Ik zal ze eens omwisselen en zien wat dat geeft :)
 
Die twee schelen elkaar niet veel,idd beide flink paars.
 
Het mag ook een volledig andere combinatie worden, hoor. Die paarse lamp werd ons aanbevolen om het kleur van de vissen beter te doen uitkomen, maar misschien dat er mensen op het forum een betere oplossing weten :)
 
Hoi,

Ik zou de daylight achter doen en de colour voor. Dat is al veel beter! en zo horen ze eigenlijk ook.

gr Peter
 
Idd colour voor, en ik zou gaan voor de highlite nature van Juwel achter is beter voor je plantjes, en je Mopani hout blijft natuurlijk niet altijd afgeven.
 
Daylight kan in principe ook maar de nature is inderdaad beter geschikt voor planten. Het licht is dan ook wat zachter.

gr Peter
 
Inderdaad veel beter met de colour voor, nu alleen nog wachten tot het hout wat minder begint af te geven :)
De Highlite Nature van Juwel bestaat op het eerste zicht enkel in T5, in T8 heeft Juwel enkel nog Warm Lite.

Heel handige link ook, dankjewel!
 
Jbl color voor en nature achter vond ik een mooie combinatie.
Volgens mij heb ik die nog liggen, (mag je zo hebben) maar ik verstuur ze, vanwege de breekbaarheid, maar niet.
Ik heb eens een philips 840 voor en achter een philips 865 gehad, ik vond dat de planten het op die lampen het beste deden.

groeten Albert
 
Hoe het zit met de Dennerle color weet ik niet, maar de Juwel color is paarser dan de JBL Color.

~ Ivo
 
Warm lite is als ik het goed herinner wat gelig licht.
 
We houden het voorlopig op de huidige combinatie, eerst even wachten tot het hout wat minder begint af te geven om te zien of we nog iets moeten veranderen. Nu de Colour vooraan zit, is het effect ook helemaal niet mis.

Ik ben wel fan van een donkere bak met gekleurd water, veel hout en weinig planten, maar daar heb ik boyfriend nog niet van kunnen overtuigen ;)
 
Mooi dat dat beter bevalt en wat niet is kan altijd nog komen :thumbs:
 
Terug
Bovenaan