Wat is er nieuw

Moorkienhout probleem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Henk P.
  • Startdatum Startdatum
H

Henk P.

Guest
Ik heb al 3 maanden Moorkienhout in het water gelegd en verzwaard met een steen zodat het constant onder water blijft.
Dit stuk hout heb ik jarenlang niet gebruikt en was dus helemaal uitgedroogd.
Nu wil het hout na deze 3 maanden nog steeds niet onder water blijven en zodra ik de steen verwijder drijft het weer naar boven.
Ik heb het hout eerst op de gezaagde kant naar boven gericht en later op allerlei posities gelegd maar probleem blijft.

Is Moorkienhout na gebruik en uitgedroogd niet meer her te gebruiken?

Heeft iemand ervaring hiermee en wat kan er aan doen?

Bij voorbaat dank,

Henk P.
 
Geen ervaring mee, maar zou kunnen dat de structuur wat veranderd na het uitdrogen en daardoor zuurstof vasthoud en geen water meer opneemt...?-->ik heb geen onderbouwd idee hoor, dit is slecht een hersenspinsel!

misschien heb je hier wat aan!
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ber=756689
 
Het kan soms heel lang duren. Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben en het uit eindelijk wel onder water blijft.
 
Ludger, is 3 maanden dan wel niet heel lang?
 
Soms kan het vrij lang duren. ik denk dat het de langste tijd wel heeft gehad hoor en dat het snel zal zinken.
 
Pff 3 maanden? 🙁

Ik heb het er nu net 1.5 week in liggen en ik raak al gefrustreerd.
Lastig met voeren slechte stroming.
Ik hoop dat het bij jou ook snel gaat zinken
 
Haha, dat is een kwestie van geduld dus.
Nu nog daar wat meer van zien te vinden dus, maar mijn potje is ook al geruime tijd leeg hoor 😀.
 
Bedankt voor de adviezen.
Opvallend is dat de 4 grote stukken Moorkienhout na 10 dagen wel op de bodem blijven maar het enige stuk Moorkienhout die tevens een kleine is blijft maar drijven.
Dus kijk nog steeds tegen een hout aan met een steen er boven op.
Heeft ook wel een aparte uitstraling.

Mvg,
Henk P.
 
Ik heb een keer ergens gelezen dat rot hout ook blijft drijven. Wellicht is dat het probleem?
 
Dat kun je voelen. Dan is het zacht. Maar kan heel lang duren idd
 
Tja.. hoe mooi vind je het hout? Anders zou ik het lekker eruit halen en buiten in een teiltje gooien met een steen erop en afwachten. En in de tussentijd gewoon een nieuw stuk hout kopen 😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan