Wat is er nieuw

Mos/wortels/alg onderkant blad?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Emmbillie
  • Startdatum Startdatum
E

Emmbillie

Guest
Hallo,
Sinds een dag of 10 heb zie ik aan de onderkant van wat plantjes in mijn aquarium iets groeien wat lijkt op wortels. Ze voelen ook hard, zijn niet zacht of soppig als algen zijn, ze lijken wel een beetje op het mos wat ook in mijn aquarium zit.
Nu hebben een aantal visjes wel een stukje mos losgerukt zo'n 2 weken terug, wat mij aan het denken zet dat het mos misschien daardoor op de onderkant van de bladeren is gekomen.
Maar omdat het toch net een andere kleur is dan het mos vraag ik me af of het uberhaupt wel mos is.
Een andere gedachte is dat het misschien wortels van de plant zelf zijn. Het is mij namelijk opgevallen dat aan de onderkant van de stengel van de plant de wortels maar moeizaam groeien. Misschien dat ze zo op deze manier makkelijker voedingsstoffen uit het water kunnen halen?
Vandaar de vraag, heeft iemand enig idee wat het precies is, waardoor het komt, en is het schadelijk voor de plant zelf?
Bijgevoegd een foto ter verduidelijking.
Verder ter verduidelijking: ik heb geen last van algengroei. De waterwaardes zijn prima. Ik voer met mate en gebruik geen middel voor de planten zelf. De bak is 60x35x30 en heb het licht zo'n 10 uur per dag aanstaan.
Alvast bedankt. Mvg, Emma.
r-YUsMDak_2SN1yDhmvkNyvyAt8LdVFA.jpeg
[/img]

1zq4hae.jpg

Foto is niet heel duidelijk maar dat lijkt mij een Javavaren. Daar kunnen jonge plantjes aan de bladeren komen die dus wortels vormen. Dat is heel normaal en als die jonge plantjes groter zijn dan kun je die eraf nemen.

+1
zoals John zegt,
Lijkt inderdaad een javavaren, zo maakt hij nieuwe plantjes aan, dit is normaal!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan