Wat is er nieuw

Mosseldiertjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joshua1302
  • Startdatum Startdatum
J

Joshua1302

Guest
Ik heb sinds een weekje of twee mosseldiertjes in mijn garnalen bak (dennerle cube 60).

Ik wil er graag vanaf. Nu heb ik al gelezen dat ze in principe geen kwaad kunnen, maar ook dat het voedsel- concurenten zijn voor baby garnalen. En dat is nu juist de pride and joy van mijn nano bakje. Geweldig als mensen verwonderd in de bak kijken en roepen; "He, er zitten allemaal h�le kleintjes in!!"

Dus wil ik er vanaf. En voor zover ik weet kan dat alleen door ze uit te hongeren, aangezien ze net als garnalen een schildje hebben. De middelen die genoemd werden werkten blijkbaar door het schildje van de beestjes kapot te maken, ben de namen van die middeltjes even kwijt.

Het plan is dus een weekje niet voeren en daarna weer beginnen. Ook geef ik chitine.

Wat denken jullie; moet ik ook stoppen met chitine of juist niet?? Ik weet het echt niet....

Probeer het eens met een schijfje komkommer,zo heb ik hier een plaag van die beestjes verholpen.
Als ze dan op de komkommer zitten voorzichtig het schijfje uit de bak halen en vernieuwen,gaat zo niet heel snel maar is een kwestie van geduld.

Ik pakte een stukje co2 slang en een bakje en zoog ze zo rustig uit de bak. Zo kun je ze vrij makkelijk uitvangen, maar ze kunnen geen kwaad hoor.
je krijgt ze vaak als het water goed is dus op zich is het een goed teken.

Bedankt voor de suggesties! Ik ga er mee aan de gang.

Ik haak even aan op dit topic. Heb momenteel ook tot bijna vervelende aantallen mosseldiertjes in mn aquarium. Zij deze mosseldiertjes voedsel voor mijn aquariumvissen?

Even n update over de mosseldiertjes. Ik heb gisteren met de wekelijkse waterwissel met een slang de diertjes van het glas afgezogen. Ik heb ze lang niet allemaal, maar zeker een n paar honderd. Uitvangen werkte dus het beste in mijn geval.

Mijn topic is door de crash helaas verdwenen, dus haak ik hier ff in.
Zijn dit mossel diertjes??
De witte puntjes op de foto
721237_0_82_20150715_125447.jpg

167641_0_82_20150715_125548.jpg

342953_0_82_20150715_12.jpg

Ja dat lijkt er wel veel op hoor. ze kunnen geen kwaad verder. ik zoog ze weleens af met een luchtslangetje.

@ mark Ze zijn te klein om ze te vergelijken met de foto op de link die je me gaf, maar ga er van uit dat het er zijn.

@ john Gelukkig dat ze geen kwaad kunnen, maar het garnalen bakje wordt er niet mooier op. Ga het proberen met het slangetje. Wordt nog lastig, heb net een babyboom garnaaltjes gehad.

ja het is even werk maar het wil wel. je kan ook op een prikker een schijf komkommer doen en dan even wachten totdat ze erop zitten en dan snel met het slangetje ze daar afzuigen.
Dat werkt ook wel hoor. Ik had altijd van die hele lange sateprikkers zeg maar.

Andere topic is idd weg en daar had ik gevraagd of de beestjes zich enkel over oppervlakken voortbewegen of ook vrij door het water?
Als ze enkel op oppervlakken verplaatsen lijken het mij kapslakken.

Ja idd, bij mij zitten ze op de ruiten en zwemmen door het water

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan