Mosselplantje zwart slijm wortels


R

RkC

Guest
Weet iemand hoe of waarom dit is?
IMAG2485.jpg


Het groeit me bak uit, maar enkele hebben dit.
 
Nog ter aanvulling.
Net testjes gedaan (eergister waterwissel 35%)

Ph 7.5
No2 0
Po4 0.5
No3 tussen 0 en 10
Gh 8/9
Nh3 0
Kh 6
 
Stinkt het toevallig ook?
 
Ik heb ook af en toe wel een plantje met donkere wortels en pik die er dan gewoon uit. Heb je ook een foto van hoe het in het water eruit ziet?
 
Ik heb ook af en toe wel een plantje met donkere wortels en pik die er dan gewoon uit. Heb je ook een foto van hoe het in het water eruit ziet?
1489318606846395156961.jpg


En stinken doet het niet echt
 
Ik denk dat John bedoelde een foto van de aangetaste wortels onder water eigenlijk, in een glas of zo bijvoorbeeld.
Op je eerste foto's lijkt het wel blauwalg te zijn maar schijn kan bedriegen, als het niet echt stinkt is het misschien wel wat anders.
 
Oké verkeerd begrepen.
Dit zie ik nog. De andere had ik er al uit gehaald.
IMAG2488.jpg
 
Hier is er nog een
IMAG2490.jpg

Waar het te zien is.
 
Ik denk dat John bedoelde een foto van de aangetaste wortels onder water eigenlijk, in een glas of zo bijvoorbeeld.
Op je eerste foto's lijkt het wel blauwalg te zijn maar schijn kan bedriegen, als het niet echt stinkt is het misschien wel wat anders.

Dat dacht ik ook Willem maar op de foto is het meer bruin volgens mij.

Edit: alhoewel ik toch op 1/3 van links blauwalg denk te zien.
 
Ja op 1/3 is er 1 Te zien zoals het eruit ziet.

Ik lees op fora dat het een bacterie is ipv alg,
En voornamelijke oorzaak is nitraat tekort?
Heb ik dan te gortig ververst? 35% en veel vuil afgeheveld. Filters nog niet aangepakt, dit doe ik altijd week later om en om.

Ik wil geen chemisch spul toepassen eigenlijk. Dat is tijdelijke oplossing.

Ik ga als eerste mijn drijfplanten uitdunnen.

Btw is dit een gevaar voor de vissen?
 
Het is ook een bacterie en misschien omdat er tussen zoveel planten vuil blijft hangen wat dan voor vervuiling daar zorgt. Zit het verder dan nergens?
Dat is niet direct een gevaar hoor.
 
Nee nergens anders, ik heb nu 4 drijvers met dat eruitgehaald.

Zal hier nog wel updaten met de progressie.

Bedankt alvast.
 
Maar ff update.

Blijkbaar is toch de hoofdoorzaak de stromingsflow van mijn filter uitvoeren geweest. Had ook teveel drijfplanten.
Heb alles weer terug naar het oorspronkelijke gezet. En de drijfplanten gedecimeerd tot 25% (groeit toch als kool) Tot nu toe niks meer gezien kwa blauwalg.
 
Mooi dat je de oorzaak hebt gevonden en het weer is opgelost.
 

Terug
Bovenaan