Wat is er nieuw

mossoorten/ zwakke verlichting

Rubz

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2016
Leeftijd
35
Dag mensen,

Zoals de titel al zegt.. Wat voor mossoorten houden zich goed en groeien ook nog wat in een zwak verlicht aquarium?

Groetjes,

Ruben

Veel mossen hebben niet echt veel licht nodig en ik heb hier in de nano het Javamos en het Levermosje. Beiden hebben niet veel licht omdat ik ook nogeens drijvers gebruik.
Je moet er wel rekening mee houden dat met minder licht ze ook minder zullen groeien.

dankje, Ik vind dat levermos niet zo geweldig mooi. Lijkt net zeewier haha

Ik heb zelf Vesicularia ferriei (weeping moss) en dat doet het hier ook prima met wat minder verlichting (alleen groeit het dan wel wat meer omhoog in plaats van dat het echt gaat hangen)

Javamos heeft inderdaad niet zo veel verlichting nodig. Ik had het een keer in 1 van mijn bakken in de stelling gedaan echter ging het dood. Ik dacht dat dit kwam doordat er te weinig verlichting was, maar opeens zag ik deze week dat er een groot stuk in het interne bioloog op het filter materiaal groeit welke niet goed verlicht is.

Biologist zei:
Ik heb zelf Vesicularia ferriei (weeping moss) en dat doet het hier ook prima met wat minder verlichting (alleen groeit het dan wel wat meer omhoog in plaats van dat het echt gaat hangen)

haha heb je nu de flame mos variant :O Bedankt voor de reacties. Ik heb zo'n voorgevoel dat de mos kleur heel donkergroen gaat worden met zwakke belichting.. kan iemand dat bevestigen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan