Muggenlarven te groot?


G

GiantUriza

Guest
Hoi,
Het is me al een paar keer opgevallen en nu vandaag ook weer dat wanneer ik diepvries muggenlarven geef aan mijn blauwoogjes en ook aan mijn honinggoerami's ze moeite lijken te hebben om die sliertjes naar binnen te werken. De goerami's lijken ze steeds terug uit te spugen en de blauwoogjes blijven gewoon rondzwemmen met zo'n sliertje half uit hun mondje (wat best wel een grappig zicht is).
Zou het kunnen dat muggenlarven gewoon te groot zijn voor deze visjes?
 
Er zijn inderdaad merken waar ze nogal aan de grove kant zijn en ik heb deze ervaring ook al gehad. Anders zou je eens voor een ander merk moeten kijken.
 
Dat kan zeker. Ik heb zelf H. amandae en die hebben ook hele kleine mondjes. Voor hun knip ik de muggenlarven altijd in stukjes en dan kunnen ze het prima eten. Dus misschien dat je dat kan proberen?
 
Ik geef mijn blauwoogjes cyclops omdat muggenlarven veel te groot zijn inderdaad.
 
Is zeker een lekker klusje :D Maar de vissen worden er zo enthousiast van dat ik het er graag voor over heb.
 
De mijne zijn van het merk Ocean Nutrition. En deze zijn inderdaad wel tamelijk grof.
Dat kan zeker. Ik heb zelf H. amandae en die hebben ook hele kleine mondjes. Voor hun knip ik de muggenlarven altijd in stukjes en dan kunnen ze het prima eten. Dus misschien dat je dat kan proberen?
Als je die ontdooide larven in stukjes knipt, krijg je dan niet al gauw een vieze brij?
 
Nee heb ik geen last van, maar je moet ze natuurlijk niet verpulveren. Alleen als het rode muggenlarven zijn giet ik het dooiwater af na het knippen, want dan kom je erachter waarom ze in het Engels bloodworms genoemd worden ;)
 

Terug
Bovenaan