Wat is er nieuw

Multi´s of Similis?

WJBS

Active member
Lid geworden
7 januari 2024
Leeftijd
34
De titel zegt het eigenlijk al.

Ik ga op korte termijn een nieuw ingerichte bak starten. Hierin zal ik Multi´s of Similis in plaatsen. Nou is mijn vraag waarvoor zal ik kiezen? Ze lijken teveel op elkaar om een goede keus te maken.
De vissen zullen gehuisvest zijn in een Juwel Rio 125. Waarbij zij de enigste soort vis zullen zijn.

Wellicht kan ik mij een keuze opduwen, maar ik ben fan van donkere bodems. Liefst met een grijzige achterwand en grijzige stenen. Daarnaast graag ook de tips voor goede slakkenhuizen.
Bedankt alvast.

Ik heb de Multi s gehad maar je weet wel dat ze jongen als konijnen en de eigen kroost niet opeten?
Verder erg leuke visjes hoor maar ik heb ze weg gedaan omdat het er snel teveel werden.

Ik heb de Multi s gehad maar je weet wel dat ze jongen als konijnen en de eigen kroost niet opeten?
Verder erg leuke visjes hoor maar ik heb ze weg gedaan omdat het er snel teveel werden.
Een beetje de guppen onder de Cichliden dus?
Wat voor kleur zand had je? Ik neig zelf naar donker zand, maar zie voornamelijk echt wit zand in de Multi bakken.

Ik had ook gewoon geel zand zeg maar wat je vaak ziet. Het zijn meesters in het verplaatsen van zand van links naar rechts en weer terug.

Ik heb lang lang geleden ook Multi's gehad in een rio 125. Laatst heb ik overwogen weer een tanganyika bakje op te starten en toen heb ik gekeken naar de altolamprologus sp. “sumbu shell”. Erg mooie visjes om te zien maar in de winkel vond ik ze wel wat stil/saai, maargoed smaken verschillen en die zorgen minder snel voor overbevolking volgens mij. In een andere bak in de winkel waren ze wel een stuk actiever

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan