Multiple choicevraag


B

Berend84

Guest
Oke, afgelopen week wat mini-visjes ontdekt, misschien kunnen jullie mij ondanks de vaagheid van de foto helpen. Is dit een Zebrabarbeel, Zwaarddrager of Black Tetra Neon. Ik heb ze pas gisteren voor het eerst gespot dus ouder dan een weekje zullen ze niet zijn denk ik. En nu we het toch over baby-visjes hebben, hoe lang duurt het dat ze volgroeid, of in ieder geval herkenbaar zijn. Internet is niet echt eenduidig er in al lijkt het wel dat bepaalde factoren van invloed zijn (voeding, wel of geen kweekbak). Bij mij krijgen ze geen voorkeursbehandeling. Ze eten dezelfde mix (al doe ik het nu wel fijn malen) als papa en mama en zwemmen in dezelfde bak.

20191128_190526.jpg
 
Ik houd het voorlopig op een zwaarddragertje.
Maar ik zou er geen wedje op durven zetten.
 
De kweek van de zwarte neon tetra is niet eenvoudig dus dat zal het niet zijn. En ik dacht dat de Zebrabarbeel en de zwaarddragers redelijk eenvoudig kweken. Maar de foto is niet erg scherp dus het is lastig te zeggen.
 
Ik houd het voorlopig op een zwaarddragertje.
Maar ik zou er geen wedje op durven zetten.
Ik gok babyzwaarddragers

Het zou nu ik erover nadenk wel enigszins mogelijk kunnen zijn, een weekje terug dacht ik namelijk dat het vrouwtje iets onder de leden had, aangezien ze een hele donkere vlek achter de buik had en best veel poepte, dat zouden ook symptomen van een zwangerschap kunnen zijn. Haha weet ik ook veel als aquarium-noob zijnde. Misschien had ik me toch iets eerder hier aan moeten melden...

De kweek van de zwarte neon tetra is niet eenvoudig dus dat zal het niet zijn. En ik dacht dat de Zebrabarbeel en de zwaarddragers redelijk eenvoudig kweken. Maar de foto is niet erg scherp dus het is lastig te zeggen.

Nee inderdaad niet echt geschikt voor een echt goede beoordeling zo. Misschien van het weekend even opnieuw proberen met mijn 'echte' camera.


Aan de andere kant ik kan er toch niets aan veranderen en misschien moet ik maar geduldig zijn en mij maar gewoon later verrassen. Het eerst aquarium met een Fast Forward knop moet tenslotte nog uitgevonden worden :D
 
Als dit de vissen zijn die je hebt, en dit een jong moet zijn van 1 van de 3 is het heel natuurlijk heel aannemelijk om van de zwaarddrager uit te gaan.... wippen als gekken.

Maar op basis van de foto wordt ik er niet wijs van :D
 

Terug
Bovenaan