Wat is er nieuw

muskusschildpad ...enkele vragen

Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Leeftijd
33
Mijn vissenkamer is verduisterd, dus van de dagen en de seizoenen merkt die schildpad geen verschil in licht; alleen in temperatuur. 😬 Ik ga het sowieso nog even aankijken.... en eens researchen hoeveel calcium er in het huidige eten zit. :)

Topicstarter
Topicstarter
Willliam

Willliam

Member
Lid geworden
14 november 2021
Leeftijd
51
heb nog nooit eieren afgegeven zien worden. Had wel een zandbak de eerste jaren maar nu heb ik dat ook niet meer. Hele bak heeft wel een zandbodem dus zou technisch nog steeds mogelijk zijn al kunnen ze niet zoveel graven. Ik zou er zeker geen andere schildpad bij zetten.
Ik denk het ook wel inderdaad zo, ofdat het echt wel nodig is.. maar ik lees danelders weer dat ze droog zand nodig hebben waar ze rond 15cm moeten kunnen graven omde eitjes af te leggen... ze zouden enkel op het droge leggen... En wat de kant en klare terrariums betreft vind je de meeste enkel met een glasplaatje als eiland. Er zijn er wel met een afzonderlijk tussenshotje voor zand.

En ja, misschien best beter zonder tweede .. ik heb bewust de muskus gekozen omdat die max 10-15cm worden en ik had zowiezo al gedacht van als er eentje bij komt dat het een soort is die zeker ook niet groter mag worden.
Ik vind 80cm al wat klein voor 1 muskus laat staan 2 of een andere nog groter wordende schildpad.
Eén van de volgende dagen zal ik eens wat foto's posten. echt krap zit ze volgens mij niet :) :)
sepia heb ik wel altijd in de bak. Die van mij eet het zo nu en dan.
Je kan ook wat zepia vermalen en als poeder over het eten geven. Moet je niet iedere keer doen maar zo nu en dan is dat goed. Dat deed ik altijd bij hagedissen en krabben.
Die zal ik er dan maar weer eens inleggen, kwaad kan het nooit. Met poeder kan ik het wel proberen ook.. Een beetje eten aan de oppervlakte houden en ze komt het zo uit mijn vingers happen.. dus dan moet het wel lukken dat ze wat van het poeder kan binennkrijgen :)

Topicstarter
Topicstarter
Willliam

Willliam

Member
Lid geworden
14 november 2021
Leeftijd
51
Ja klopt, gewoon garnalen die in de supermarkt in het visschap liggen. Ik gooi ze in de vriezer en als ik er een paar nodig heb (voor de schildpad of voor de vissen) trek ik ze los uit hun ijsklomp en ontdooi ik ze in warm water. Zit wel iets van zout in, maar ach. Beetje spoelen en klaar.
weer een variantje erbij :D
Ik heb het wel liggen ja, in het privézwembad onder de UVB-lamp. Hij kijkt er eigenlijk niet naar om. Ik overweeg het maar weer weg te halen....
:D zoals de mijne dus :) keek er ook niet naar, maar zoals ik net zei, ik leg het er weer bij (je weet nooit :D ) en zal ook eens met poeder proberen

Topicstarter
Topicstarter
Willliam

Willliam

Member
Lid geworden
14 november 2021
Leeftijd
51
Mijn vissenkamer is verduisterd, dus van de dagen en de seizoenen merkt die schildpad geen verschil in licht; alleen in temperatuur. 😬 Ik ga het sowieso nog even aankijken.... en eens researchen hoeveel calcium er in het huidige eten zit. :)
Bij mij net zo ... echt directe lichtinval of direct zonlicht heeft ze niet ...

Bovenaan