Muskusschildpad


M

MosJava

Guest
Dag beste mensen,

Allereerst zal ik mezelf kort voorstellen,
Ik ben valentijn, 21 jaar en woon met mijn vriendin en dochter samen in een huisje vlakbij arnhem.
We hebben een poes van 2 jaar en een aquarium met daarin 2 muskusschildpadjes.

We wouden eerst 2 axolotls totdat we onze muskusschildpadden tegen kwamen en gelijk verkocht waren. Helaas deze wel gekocht zonder vooraf informatie te verzamelen, erg dom daar ben ik me van bewust.

Nou heb ik een bak van 80x30x30, hier heb ik een aantal planten in, een kapotte bloembak terra cotta en een zandeiland.
Ik wil er nog wat planten, stenen en een mooi stuk wortel hout in. Eventueel ook nog wat guppys.

Nou vraag ik me af wat een geschikte buitenfilter is? heb nu een kleine goedkope binnenfilter die zsm vervangen moet worden. Zit wel vast aan een klein budget helaas.

Inmiddels het internet goed doorgespit en veel informatie gevonden over de habitat van de muskusschildpad, helaas spreekt alle informatie zichzelf tegen.

Wel geen warmtespot, wel geen warmte element, wel geen uvb lamp.
Zouden jullie mij haarfijn kunnen uitleggen wat nou echt vereist is?

Bij voorbaat dank,

Valentijn
 
vind je bak wel wat klein voor muskusschilpadden
zou eerder naar 100x40x50 gaan voor 2a3 dieren
 
Oke, voor nu echter is het prima gezien mijn budget en het formaat van de twee (3cm).
Betreft de andere vragen nog informatie?
 
het merk buitenfilter maakt niet echt veel uit. Eheim is een bekend en populair merk. op marktplaats zal er vast wel ene te vinden zijn voor 2 tientjes ofzo.

Schildpadden zijn reptielen en dus koudbloedig dus een warmtespot met UV waar ze onder kunnen zonnen is zeker wel aan te raden. de spot moet dus boven het landgedeelte hangen.
 
Warmtespot, UV-B en verwarmingselement heb je alledrie nodig.

Ik zou een filter nemen met wat overkill zodat je deze later ook voor een grotere bak kan gebruiken. Denk aan zo'n 700l/u.
 
Ten overvloede misschien maar ze worden circa 30 jaar en de oudst bekende werd zelfs 53 jaar. Stukje ouder dan de gemiddelde kat of hond. ;)

Maar het zijn leuke beestjes.
 

Terug
Bovenaan