Wat is er nieuw

Mutant Guppy?

• Onderwerp starter Onderwerp starter bepspel
  • Startdatum Startdatum
B

bepspel

Guest
Heb al een aantal jaren guppies. Had tot nu toe de natuur zijn werk laten doen. Met als resultaat een stabiele lijn van guppies met allemaal dezelfde kleuren, lijkend op endlers.

Nu wilde ik wat variatie in de bak en heb er een andere oranje gup mannetje bij gedaan en nu een paar maanden verder,heb ik inderdaad meer variatie in de bak. Alleen ik had nog maar 3 vrouwen en wel 13 mannen en heb de vrouwen maar apart gezet. Ze werden gek van de mannen. En de jongen direct na de bevalling uit de bak gehaald.

Het lukte om de kleine guppies op te laten groeien. Echter tijdens de zomerperiode heeft de jonge guppen bak in de zon gestaan en is te warm geworden. Hierdoor ging er veel guppen dood. Vooral de halfwas guppen hadden het zwaar. Nu zijn er van deze generatie weer jongen geboren en ook deze heb ik weer apart gezet.

Nu heb ik 2 vreemde jongen erbij zitten. 1 ) heeft een hele puntige staart, lijkend op een penseel. 2) heeft een staart in de vorm van een vliegtuig staart.

Heeft iemand ervaring met rare afwijkende guppen? En wat moet ik er mee? Laten leven of niet?

Welkom op het forum.

bepspel zei:
En wat moet ik er mee? Laten leven of niet?

Is iets wat je je beter eerst kan afvragen voor je gaat kweken met van alles en nog wat... 😉
Misschien heb je wel een hele bijzondere kruising waar mensen veel geld voor betalen?!
Heb je foto's?

nee nog niet...ze zijn net 2 weken oud, zag het tijdens het verschonen. Ik ga eens een poging wagen.

751845_0_82_p1230685.jpg

foto van vliegtuiggup

het is het onderste guppy

Iemand ervaring met dergelijke guppen?

Zij doet het verder prima, haar ruggegraat is wel recht, dat is eigelijk het vreemde. Het is net of er 3/4 staart vergeten is te maken
Zij zwemt met een wat hogere frequency maar kan goed mee met de rest.
Kan niet zeggen dat zij ongelukkig is....

Hoop dat er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt.
De Penseelgup moet ik nog zien te spotten, als ik een foto heb zet ik die ook op het forum.

Ik bedoel ongelukkig meer als uitdrukking wat uiterlijk betreft,echt letterlijk weten hoe het ivm geluk bij een vis zit weet niemand natuurlijk 😉
Dan vertekend de foto iets want zo lijkt de gup krom met een halve staart.
Ga je met zulke weer kweken komen er zeker nog meer misvormde exemplaren en is niet echt gezond.

Ik vind hem er ook niet helemaal lekker uitzien, ik zou haar beter doodmaken, als ze baby's krijgt hebben die ook weer meer kans op misvormingen waardoor je je hele stam naar de filistijnen kan helpen.

Lijkt op een misvorming. Ik zou er niet mee doorkweken. Dus of apart zetten of (zou ik doen) afmaken.

Bedankt mensen, ik zet haar apart en ga niet met haar kweken. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe ze zich verder ontwikkeld.
Heb een sierbak waar ook chicliden in zitten. Elk baby die daar geboren wordt, wordt opgegeten. Prima oplossing, denk ik.

Op zich is het te vroeg om te stellen dat dit echt een misvorming betreft. Ik geloof je op jouw woord dat het ruggegraatje niet krom zou zijn. De foto kan nl. een vertekend beeld weergeven.
Wat de splitsing in de staart aangaat behoeft niet pers� door verorven te worden als dit visje geslachtsrijp wordt. Men is vaak te snel om een oordeel hierover te vellen. Ik weet uit ervaring dat een enkel visje uit het nakomelingschap dat er ietwat anders uitziet (zoals de jouwe) ook weer normaal gebouwde jongen reproduceren. Is het zodanig dat er meerdere jongen er als zodanig uitzien, dan pas is er reden om te stellen dat er iets mis is. Eerder niet!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan