Mysis/steurgarnaal of ....


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Kan iemand vertellen welke soort mysis dit is. De zak waarin ze zaten had zoetwater met een heeeeeeeeel licht zout gehalte.

Ik heb ze nu in emmer van10 ltr met het water van de zak, gemengd met regenwater uit een ton, daarbij heb ik 4 gram zee aquarium zout toegevoegd. De emmer staat buiten in de tuin en wordt belucht met een 2 zuurstof steentjes.
Het doel hiervan is op de eerste plaatst de vissen over een wat langer periode mysis te kunnen geven en het zou mooi zijn als ze zicht voortplanten.

Ik probeer dagelijks het water met de helft met het water uit de regenton te verversen. Als voer wil ik ze wat granulaat geven.

IMG_3047.jpg
IMG_3048.jpg
IMG_3049.jpg
 
Ik ben benieuwd of het kweken hiervan gaat. Let er wel op dat als het warmer is dat er water verdampt en dat je dat bijvult zonder zouten want enkel het water verdampt en niet de zouten.
 
Op het ogenblik heb ik de mysis verdeeld over 2 emmers welke buitenstaan met bruissteen, als voeding gooi ik er paar korrels granulaat in.

Omdat ze behoorlijke vervuilers zijn verschoon ik het water elke dag voor 3/4 met regenwater waar ik dan een beetje zout aan toevoeg.

Het "oude" water gooi ik een trog waar ik enkele mysis heb in het gedaan zonder, zout/ bruisteen o.i.d.. en ga nu even kijken of ze in de trog willen vermeerderen.


IMG_3059.jpg
 
Helaas de "kweek" is niet echt gelukt, koning winter kwam. Het water in de emmer was gedeeltelijk bevroren daardoor zaten in het ijs vast.
 

Terug
Bovenaan