Mysterie - eitje, algen, aliens?


M

MVURO

Guest
Goedemiddag allen,

Ik loop al een poosje met een raadsel, af en toe kom ik een balletje zo'n 2 a 3mm in diameter tegen in mijn aquarium. Weet een van jullie wat deze wonderbaarlijke verschijning is?

Zie hier de foto's:
IMG_20200211_161849.jpg

IMG_20200208_142023.jpg


De foto's zijn nu een dag of 2 uit elkaar, tussendoor heb ik het een kleine maand niet meer gezien.


Alvast bedankt!
 
En uiteraard nog belangrijk om te zeggen in de bak zit het volgende qua bewonderd.
- Corydoras Black Venezuela
- Paracheirodon Simulans
- Neocaridina Davidi
 
Het lijken wel kleine appeltjes en ik ben ook benieuwd wat dit kan zijn.
 
Lijkt wel een mini erwt.
Kan het geen voerrestand zijn of heb je een plant die dit als zaad aanmaakt:juggle:
Heb je er al eens één uitgehaald om te kijken/voelen?

Of misschien toch aliens:D
 
De een heeft rode Blub in de bak en de ander rare buitenaardse appeltjes. Ik ben benieuwd wat een volgens iemand gaat melden :D
 
Lijkt wel een mini erwt.
Kan het geen voerrestand zijn of heb je een plant die dit als zaad aanmaakt:juggle:
Heb je er al eens één uitgehaald om te kijken/voelen?

Of misschien toch aliens:D
Ik heb het er nog niet uitgehaald dit gaan we natuurlijk gezamenlijk onderzoeken, het lijkt niet te groeien.

Er hebben tot op heden nog geen planten in de bak gezeten op Amazon frogbit na hmmm
 
Hoeveel zitten er nu in totaal in dan? En blijven die of vergaan ze of stijgen ze op?
 
Tot op heden is het er eentje, ik had in heb begin hoop dat m'n Cory's aan het broeden waren. Maar voor een cory eitje is het net even te groot :D
 
Heb er naar mijn idee eerder ook eentje gehad maar die was toen opeens verdwenen, deze ligt er nu voor de 2e dag
 
Ik had een voedingsbodem waardoor ik witte plastic balletjes had zwerven door de bak. Verder weet ik het niet. Heb je doperwten gegeten afgelopen week? :engel:
 
Ik had een voedingsbodem waardoor ik witte plastic balletjes had zwerven door de bak. Verder weet ik het niet. Heb je doperwten gegeten afgelopen week? :engel:
Ook niet eens, maar ik een dat ik maar ga opereren :br:
 
Een tijdje terug vond ik in een bak nu en dan een geel bolletje. Ik wist ook niet wat het kon zijn. Even dacht ik aan eitjes van een appelslak. Ik haalde de bolletjes voorzichtig uit het water en behandelde ze ook als "eitjes".
Eentje brak open en het bleek vloeibaar binnenin. Dat versterkte mijn vermoeden dat het misschien eitjes waren...

:br::rolleyes:

Toen bleek dat het eigenlijk gewoon bolletjes plantenvoeding waren die uit een bodemcapsule waren ontsnapt...
:oops::stom: Niet mijn scherpste moment... :D

Dus ja: ik heb ook geen antwoord voor je maar voor de zekerheid volgende vraag: heb jij bodemcapsules onder je substraat?
;)
 
Niet mijn scherpste moment...

Dat mag je gerust stellen Willem :). Maar was dat echt vloeibaar in het midden want ik heb met onderhoud weleens wat naar boven gehad en deze eruit gezogen of gepakt maar ik heb niks gemerkt van een vloeibare substantie.
 
Een tijdje terug vond ik in een bak nu en dan een geel bolletje. Ik wist ook niet wat het kon zijn. Even dacht ik aan eitjes van een appelslak. Ik haalde de bolletjes voorzichtig uit het water en behandelde ze ook als "eitjes".
Eentje brak open en het bleek vloeibaar binnenin. Dat versterkte mijn vermoeden dat het misschien eitjes waren...

:br::rolleyes:

Toen bleek dat het eigenlijk gewoon bolletjes plantenvoeding waren die uit een bodemcapsule waren ontsnapt...
:oops::stom: Niet mijn scherpste moment... :D

Dus ja: ik heb ook geen antwoord voor je maar voor de zekerheid volgende vraag: heb jij bodemcapsules onder je substraat?
;)
Ook al niet, ik heb de snijplank al klaar liggen. Zuster ik ga opereren, foto's volgen!
 
Dat mag je gerust stellen Willem :). Maar was dat echt vloeibaar in het midden want ik heb met onderhoud weleens wat naar boven gehad en deze eruit gezogen of gepakt maar ik heb niks gemerkt van een vloeibare substantie.

Ik heb achteraf eens een capsule opengemaakt
(eigenlijk verbloem ik het enigszins :engel:: ze waren in feite vochtig geworden in het zakje waardoor de gel van alle capsules gesmolten was. De inhoud was er uit gekomen en dan was het geheel terug opgesteven tot een mega "suppositoire" met korrelige contouren... :D

Edit: ook niet mijn scherpste moment, nee! :br:

Nu het antwoord op je vraag: Er zaten verschillende formaten bolletjes in maar de gele (de grootste) waren echt vloeibaar vanbinnen, ja! Maar ze zijn wel vrij hard dus je moet ze echt kapot duwen
 
Pfoe, dit was kort maar krachtig.

Na het verwijderen van het onbekende voorwerp was het echter maar 2mm, groen met een iets wat donkere stip bovenop.
IMG_20200211_181934.jpg

Na met zeer grote voorzichtigheid proberen te snijden is het ontploft..
IMG_20200211_182017.jpg

IMG_20200211_182028.jpg

Het voorwerp (vermoed een soort zaad?) was vloeibaar van binnen met aan de binnenwand een aan de binnenkant witte miniscule stipjes.

Het lijkt niet te bewegen, ik denk dat ik het vermoord heb.

De wereld is mogelijk gered, who knows :D
 

Ewel? En de frogbit lust geen bodemcapsules of?
:br::engel::oops:

Aiaiai..
Je merkt: de scherpte van weleer heeft plaats gemaakt voor iets wat jij "recht door zee" noemt.
Théa omschrijft het dan eerder als "een snelle opeenvolging van zwakke momentjes"... :'(
Wat het ook moge wezen:
Ik vrees dat dit misschien wel de start van het begin van het einde is...
 
Ik heb vroeger Loricaria parva gehad, die hadden ook van die gifgroene grote eieren, die ze los op de bodem legden. (in een zelfgegraven putje)
Maar aangezien je geen zo'n vissen hebt.. eal dit niet opgaan
 
Jazeker, sjors aka pjotr

Ik vroeg dit omdat de kat van vrienden een OCD heeft: ze verzamelt legoblokjes en dropt die in zijn bak... :stars::thumbs:
Zelf had ik vroeger een kat die me 's morgens graag verraste door verse vliegen of sprinkhanen op mijn hoofdkussen te leggen. Om dan trots spinnend te wachten tot ik wakker werd zodat we samen konden ontbijten... ;)
Dus wie weet zit Pjotr er (al dan niet bewust) voor iets tussen?
 
Ik vroeg dit omdat de kat van vrienden een OCD heeft: ze verzamelt legoblokjes en dropt die in zijn bak... :stars::thumbs:
Zelf had ik vroeger een kat die me 's morgens graag verraste door verse vliegen of sprinkhanen op mijn hoofdkussen te leggen. Om dan trots spinnend te wachten tot ik wakker werd zodat we samen konden ontbijten... ;)
Dus wie weet zit Pjotr er (al dan niet bewust) voor iets tussen?
Mental note: neem nooit een kat uit België ;):D
 
Mental note: neem nooit een kat uit België ;):D
Ik had een kat ( meest slome beest ooit) (van begrip bedoel ik dan) die het leuk vond met eendenkuikens te slepen en mij dan daar achteraan te laten rennen en had ik dat beest bijna kwam die kat er gauw aan en pikte hem weg.

Maar je moet ook geen buren met een kat hebben, mijn buurvrouw stond paar jaar terug op de stoep: haar kat had een mol meegenomen en levend losgelaten in de woonkamer, of ik die kon vangen (die mol uiteraard, niet de kat) :D
 
Wij hadden een watje kat. Ging naast mereltje zitten die uit het nest was gevallen en mijn vader en ik zagen hem een keer bij de voerbak in de schuur staan terwijl er een muis bij zijn eten zat. Hij bleef op een halve meter afstand staan en keek ons aan met een blik van :help: Wij zijn maar in beweging gekomen om de muis te verjagen :D
 
Ik vroeg dit omdat de kat van vrienden een OCD heeft: ze verzamelt legoblokjes en dropt die in zijn bak... :stars::thumbs:
Zelf had ik vroeger een kat die me 's morgens graag verraste door verse vliegen of sprinkhanen op mijn hoofdkussen te leggen. Om dan trots spinnend te wachten tot ik wakker werd zodat we samen konden ontbijten... ;)
Dus wie weet zit Pjotr er (al dan niet bewust) voor iets tussen?
haha GEWELDIG!
maar zie de kans niet erg aanwezig, de kat kan niet zo maar bij de bak.

misschien maken je vissen toch nog ooit een mooi lego werkje :D
 

Terug
Bovenaan