Mysterie oplossen, wie weet het?


C

Cindy dooms

Guest
beste leden,

Wij zijn beginnende aquarium houders, ons visbestand bestond uit 4 Chinese danio's, 2 garnalen, 1 algeneter en 1 Afrikaanse blauwoog.
Na 2 weken stierf de blauwoog :-( en vorige week nog een danio. De aquarium hebben we ongeveer 3 maanden. Nu het mysterie: ik kwam deze avond thuis en zat er plots een Afrikaanse blauwoog in ??? (Dus ongeveer 11 weken na de dood van het blauwoogje) Hoe kan dit? Ik kan maar geen verklaring vinden, ben nog steeds naar de aquarium aan het kijken of ik dit echt wel goed gezien heb, en ja hoor. Het enige wat ik kan bedenken is dat er misschien ergens een eitje is geplaatst voor de blauwoog stierf?? Heeft iemand hier een verklaring voor? En nee ik ben niet gek...
alvast bedankt

Groetjes Cindy
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste richd1011

Als ik mag gokken 1,5 cm. Bijna dezelfde grootte als mijn danio's mvg Cindy
 
Als je met 1 begonnen ben lijkt het me sterk dat de vis een eitje heeft achtergelaten. Ze zijn niet (eier)levendbarend, dus tijdens het leggen worden de eieren bevrucht en daar zijn toch minimaal een man en een vrouw voor nodig. Of er moet sprake zijn van parthenogenese, maar dat lijkt me sterk. Weet je zeker dat er niet een ander visje is dood gegaan die je per ongeluk hebt aangezien voor een blauwoog?
 
Beste markvk

Alvast bedankt voor de info :)
Ik weet 100% zeker dat het een blauwoogje was, want het verschil met de danio's zijn wel merkbaar ;-) het is voor ons ook echt een mysterie vandaar dat ik dit hier geplaatst heb. Mvg Cindy
 

Terug
Bovenaan