mysterieuse bewoner.

  • Onderwerp starter glyptoperichthysgibbiceps
  • Startdatum

G

glyptoperichthysgibbiceps

Guest
Vanmorgen toen er plots eitjes werden afgezet door de cory's,(zie hier https://www.aquaforum.nl/threads/in-verwachting-van-corydorassen.100081/ )

Zagen we plots iets wormachtigs voorbij schieten door de planten.
Dus bij mij gingen er al alarmen af.
Maar na een kwartier zoeken hadden we hem gevonden en kunnen filmen.



Is dit een kreeftje of zoiets? en hoe komt hij in mijn aquarium terecht, er is zeker een maand niets verandert aan het aquarium.
 
Meteen eruit halen! Volgens mij schadelijk voor vissen. Larve van.. kom even niet op de naam.
 
Dit lijkt mij een laf van de waterjuffer.
upload_2017-3-29_12-44-57.jpeg


En inderdaad direct verwijderen en controleren op meerderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goud
Waternimfen (larven van de waterjuffer/libellen)
 
Bedankt voor de snelle reactie tom en goud, ik ga m meteen vangen en weggooien, en in de toekomst nieuwe planten in de bleek dippen voor ze het aquarium in gaan
 
Ik zou hem inderdaad snel verwijderen en wellicht kun je hem buiten bij een vijver of sloot dumpen. Het is de natuur dus doden zou niet mijn voorkeur hebben als je een andere optie hebt.
 
Ik zou hem inderdaad snel verwijderen en wellicht kun je hem buiten bij een vijver of sloot dumpen. Het is de natuur dus doden zou niet mijn voorkeur hebben als je een andere optie hebt.
BEgrijp me niet verkeerd he ik ook niet! Maar is het niet zo dat deze meestal van een exotische soort zijn die schadelijk zijn voor ons milieu? En er dus geadviseerd word om te verdelgen?
 
Pfff, ja daar heb je een punt. Of dat zo is kunnen we moeilijk zien natuurlijk. Ik ben blij dat ik hem dus niet in de bak heb;)
 
Heb ik ook gehad, kreeg ik niet gevangen. Ik heb hem uiteindelijk met een stalen satéprikker een tik gegeven, toen was hij dood. Helaas, maar je wil zoiets niet in je bak inderdaad.
 
Aangezien niet duidelijk is om welke soort het gaat zou ik hem zeker niet in de natuur loslaten!
Maar voor de saté-prikker-methode moet je volgens mij wel minstens een vrije middag nemen ......
 

Terug
Bovenaan