Wat is er nieuw

na 4 weken indraaien nog ammonium en nitriet.

• Onderwerp starter Onderwerp starter doejfa
  • Startdatum Startdatum
D

doejfa

Guest
Dag,

Mijn buurvrouw heeft een 25 liter bakje met een dennerlenanofilter. zij heeft de bak 4 weken laten indraaien, met een beetje visvoer, en vervolgens 6 endlerguppies, een paar garnaaltjes en een dwergalgenetertje erin gedaan.
Ik meet voor haar elke dag een paar belangrijke waarden. Ze krijgen om de dag een beetje voer.Na 10 dagen meet ik nog steeds ammonium (1mg!) . Nitriet zit er ook in de bak. Vraag: Heeft dat indraaien eigenlijk wel zin? Of zit er toch teveel vis in zo'n klein bakje.

En is het wel handig om er dan toxivec in te gooien? Dan ontneem je de bacterien hun voedsel en dan groeien ze misschien niet voldoende snel?

Hoeveel Guppen zijn het dan en wat voor algeneter?? Deze algeneter wordt te groot voor zo n bakje. In zo n bakje kun je beter alleen garnalen houden.

ik denk inderdaad dat de reden erachter toch overbevolking is.
dat kleine filtertje en dat beetje bodem kan die vervuiling niet bolwerken.

voor het dier welzijn kan ze beter alleen garnalen erin houden, of een enkele betta man.

Volgens mij is 25 liter per definitie alleen voor garnalen.:juggle:

Hoeveel Guppen zijn het dan en wat voor algeneter?? Deze algeneter wordt te groot voor zo n bakje. In zo n bakje kun je beter alleen garnalen houden.

6 endlerguppies (6cm vis) en een 2cm lang dwergalgenetertje. Maar de standaardreactie is dat dit teveel is voor zo'n klein bakje. Zal ze niet blij mee zijn. Maar het is niet anders.
Bedankt voor de duidelijke reakties.

gr

ik denk inderdaad dat de reden erachter toch overbevolking is.
dat kleine filtertje en dat beetje bodem kan die vervuiling niet bolwerken.

voor het dier welzijn kan ze beter alleen garnalen erin houden, of een enkele betta man.

Dank voor je duidelijke antwoord.

Het is inderdaad niet echt een bakje voor vissen. De Guppen zullen als ze groter zijn ook (deels) de kleine garnaaltjes opeten dus die kun je beter dan apart houden. Zelf heb ik de garnalen ook apart in nano bakjes zitten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan