Wat is er nieuw

Na lang wikken wegen wil ik een andere vis introduceren aan mijn bestand, maar welke?

RoyK

Well-known member
Lid geworden
25 april 2017
Leeftijd
50
Beste Forumleden,

Na lang niet meer hier op het forum te zijn geweest, heb ik toch jullie hulp nodig. Ik heb een vraag omtrent mijn aquarium hobby.
Ik bezit nog steeds de Juwel Rio 240 met zijn 120cm.
Mijn vissenbestand is de laatste jaren een beetje gelijk gebleven.
Bovenin een paar Diamantgoeramie's.
In het midden 11 kegelvlekbarbelen.
Onderin een groepje van 8 Corydoras
2 algeneter L nummers.

Nu komt mijn vraag:
Ik merk dat mijn kegelvlekken regelmatig in het midden onder te bevinden zijn. Mijn Goerami's zitten meestal vrij hoog, waardoor ik bovenin/ midden boven veel vrij ruimte heb.
Ik wil de ruimte toch gaan opvullen met blauwoogjes. Maar is dat een goede combinatie?
Ik heb ook zitten denken aan vijfstreepbarbelen, maar heb het idee dat deze meer overal opduiken.

Kunnen jullie mij voorzien van enige tips?
Alvast bedankt,
Gr Roy

Ik vermoed (correct me if I.m wrong) dat het feit dat de kegelvlekjes lager zwemmen aan de goerami's ligt. Goerami's kunnen best territoriaal zijn en hun bovenlaag fel verdedigen. En dan wordt het dus erg lastig om er een vissoort bij te zetten die de goerami's met rust laten en er geen last van hebben.

De goerami's zijn eigenlijk best wel relaxed. Hangen een beetje rond en vallen de andere vissen niet lastig. Soms zwemmen ze een tijdje met zijn tweeen rond. Zie eigenlijk nooit dat een goerami een andere vis opjaagd of verjaagd.

Misschien dat de kegeltjes gewoon makkelijk onder de indruk zijn van de twee grotere goerami's en daarom van nature wat lager blijven.....

Doe maar 20 kardinaaltetras en 10 a 20 diamantzalmen als je budget het aankan.

Ik zou de groep kegelvlekbarbelen uitbreiden.

Doe maar 20 kardinaaltetras en 10 a 20 diamantzalmen als je budget het aankan.
Hoi Edwin,

Dat is bij mijn huidige visbestand voor mij iets teveel van het goede. Maar 1 van de beider soorten kan eventueel wel. Bedankt voor je feedback

Ik zou de groep kegelvlekbarbelen uitbreiden.
Daar heb ik ook aan liggen denken. Daarmee behoud ik de rust, maar ben niet overtuigd of ze dan vaker en meer hoger gaan komen.

Heb je drijfplanten? Zonder drijfplanten zitten de espei hier voornamelijk in de onderste helft, met drijfplanten zitten ze veel meer bovenin.

Heb je drijfplanten?
Hoi Thea,

Ik heb de linkerkant van mijn aquarium behoorlijk met wat riccia fluitans zitten (drijvend) en rechts doen de langere uitlopers van een vallisneria zijn werk als drijfplant. In het midden is het inderdaad vrij open.
Ik ga dit even in de gaten houden en misschien de drijfplanten wat slimmer verdelen.
Gr Roy

Zo te lezen heb je al redelijk wat drijvers weet niet of nog meer verschil gaat maken dan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan