Wat is er nieuw

naaldmeerval

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bintik
  • Startdatum Startdatum
B

Bintik

Guest
Ik ben sinds het weekend trotse eigenaresse van een naaldmeerval; een erg leuk visje. Is het goed om hem in zijn eentje te laten of zou een erbij beter? Ik lees hierover verschillende verhalen op het internet. Hij/zij is nu nog vrij klein. Wellicht is het handiger om te wachten tot hij/zij groter is zodat ik het geslacht kan zien. Ik heb een jewel 240.

Met een koppel is het toch beter!!
Tenzij je er geen jongen van wilt.

Het lijkt me voor de vissen zelf gezelliger; dus ff afwachten tot ik het geslacht weet; mannen zijn tengerder dan vrouwen heb ik begrepen....

Ooit schreef ik dit artikel over de Farlowella http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... Post531649

En Ik ben er inderdaad nog steeds van overtuigd dat ze beter het gezelschap van enkele soortgenoten hebben. Ik zie ze hier vaak samen. Het geslacht is al vrij snel te herkennen aan de borstelneus.

Net als andere meervallen hebben naaldmeervalmannen ook een borstelneus?

De neus van de mannen is gewoon groffer (duidelijk te zien en te voelen) en dikker dan die van de vrouwen, ook zijn de mannen slanker dan de vrouwen.

Ik vind het in ieder geval een superleuk visje!

Hier ben ik weer...de naaldmeervalfan. Mijn meerval is nog vrij jong. Ik schat zo'n 6-7 cm. Hij/zij gaat lekker zijn gang in mijn jewel 240. Geen vis die hem/haar wat doet. Ik vind het een topvis. Zou het inderdaad leuk vinden om er een bij te kopen. Op welke leeftijd openbaart die mannenneus zich?

dat is toch al vrij snel te zien. Kan je een foto tonen van je meerval?

ben nog niet echt handig met foto's

Ik ben errug onhandig met foto's plaatsen; lukt niet; bestanden zijn te groot :-(

Ik heb er overigens inmiddels 2; zie wel wat T wordt. Ik vind ze zeer fraai!

moet je via paint kan je ze verkleinen...
heelmakkelijk.

of je upload ze naar een site en deelt de link..
of je upload naar een site en gebruikt de afbeelding link..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan