Wat is er nieuw

naam vergeten....:oops:

• Onderwerp starter Onderwerp starter pelikaan
  • Startdatum Startdatum
P

pelikaan

Guest
ik heb ruim een half jaar geleden 3 algeneters gekocht
een daarvan is laatst overleden en ik zat er aan te denken om er een paar bij te halen, maar ik kan me de naam niet meer herinneren van deze vis....

dus mijn vraag is weet iemand wat de naam van deze vis is? 😀

472346pelikaan_0_82_20150716_125106.jpg
[/img]

super!! bedankt 🙂

hahaha nee niet echt maar dat maakt niet uit 😛

ik heb hem gauw opgeschreven mn otocinclus vittatus 😀

Het is wel een Otocinclus, maar geen O. vittatus.
Welke het wel is weet ik zo niet uit mijn hoofd, daarvoor zou je even op planetcatfish moeten zoeken.

Hij heeft anders wel heel veel weg van de vittatus, de spitse neus, de vlekken. Enige wat niet past is de 'vlek' vlak voor de staart, wat weer een kenmerk is van de Otocinclus macrospilus die vaak wordt verkocht als de Otocinclus affinis.

Correctie (denk ik), waar ik hierboven macrospilus schreef en linkte, bedoelde ik O. mariae. Er is altijd veel verwarring over de verschillende varianten Otocinclussen. Dat veel aquariumwinkels consequent de verkeerde naam geven helpt ook niet echt.

Niettemin, zo te zien is het de O. macrospilus als ik het met de plaatjes op planetcatfish.com vergelijk. Maar zoals ik al zei is de naamgeving bij aquariumhandels in het geval van Oto's zeer geregeld onjuist, en weten ook de verkopers de juiste naam niet. Dus ga daar niet op af, maar op je eigen waarneming op basis van de uiterlijke kenmerken van de vis.

Blijft een crime die diertjes... heb er 10 gekocht bij dezelfde winkel... minimaal 2 soorten ^^

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan