Wat is er nieuw

Naam vergeten van deze vis

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eddypinda
  • Startdatum Startdatum
E

Eddypinda

Guest
Goede dag,
Ik heb laatst deze vis gekocht maar ben de naam vergeten. Ben helaas geen ster in latijns haha.

IMG_3213.JPG

IMG_3214.JPG

Is dat niet de Witwang Gobie? Ook wel de Wui genoemd?

Is dat niet de Witwang Gobie? Ook wel de Wui genoemd?
Het lijkt mij inderdaad een rhinogobius soort. Ik zie geen opvallende kleuren dus ik vermoed dat het een vrouwtje is. Ik ben geen expert op dat gebied, maar ik weet wel dat de vrouwtjes van deze soort heel slecht uit elkaar kunnen worden gehouden.

Ik heb zelf de |Wui en afhankelijk van de stemming kunnen ze behoorlijk donker kleuren.De tekening lijkt me zo iets anders maar kan het niet heel duidelijk zien.

Nog eens goed de foto bekeken denk ik dat het een andere soort is dan de Wui maar welke kan ik niet zo snel vinden.

Het lijkt mij inderdaad een rhinogobius soort. Ik zie geen opvallende kleuren dus ik vermoed dat het een vrouwtje is. Ik ben geen expert op dat gebied, maar ik weet wel dat de vrouwtjes van deze soort heel slecht uit elkaar kunnen worden gehouden.
Rhinogobius duospilus (wui is ene synoniem). En op de foto zie ik een duidelijke man die nog niet op kleur is.

Ok dank jullie wel!
Vandaar dat 1 vd 2 soms lichter leek van kleur. Begon al te twijfelen aan het functioneren van mn ogen haha

Lijkt idd. een mannetje duospilus. Hadden ze er maar 1tje?

Is een vrouwtje hoor!

Mannetjes herken je aan de rode lijntjes in hun witte wangen.

Mijn vrouwen zien er ook zo uit.

Rhinogobius duospilus (wui is ene synoniem). En op de foto zie ik een duidelijke man die nog niet op kleur is.

Hoe herken je nu precies de man want ik lees er verschillende dingen over. Ik heb er 4 in een Aqua 65 nu. Ik had er eerst 3 maar deze hadden geheel geen kleur in de vinnen maar wel wit bij de bek/kop. Ik dacht dat het dus mannen waren. deze week een erbij gekocht die veel kleiner is maar die heeft mooie kleurtjes in onder anderen de rugvin. Lijkt me dat dit een man is en die 3 zonder de mooie kleuren vrouwen. Ze gaan vreedzaam met elkaar om en met de 6 R. Loach die er ook inzitten en dat al dik 3 jaar.

Is een vrouwtje hoor!

Mannetjes herken je aan de rode lijntjes in hun witte wangen.

Sorry, zie deze post nu pas. Ja nou dan zijn de oude 3 hier vrouwen denk ik zelf. Het is niet even makkelijk te zien vindt ik. De nieuwe heeft wel kleur in de vinnen maar bij de bek kan ik nog niet goed zien. Kan ook mede aan mn ogen liggen natuurlijk🙂

Sorry, zie deze post nu pas. Ja nou dan zijn de oude 3 hier vrouwen denk ik zelf. Het is niet even makkelijk te zien vindt ik. De nieuwe heeft wel kleur in de vinnen maar bij de bek kan ik nog niet goed zien. Kan ook mede aan mn ogen liggen natuurlijk🙂

Haha is redelijk simpel, de mannen kunnen elke 3 tellen een andere kleur zijn met verschillende patronen etc. En de vrouwen zijn voornamelijk 1 kleur en die kan soms wat donkerder of lichter zijn. Mannen zullen ook rode lijntjes op de wangen hebben en eventueel oranje plekjes aan het uiteinde van een aantal vinnen

Ja dan heb ik denk ik wel een oude wat ook een man is al heeft die geen kleur in de vinnen maar die verschiet zo van licht nar donker met vlekken/strepen. De kleine nieuwe heeft echt duidelijke en mooie kleur in de vinnetjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan