naam vis


flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
4,851
Leeftijd
61
Locatie
Andijk
was vanmiddag bij de lfs ze hebben daar deze vissen zitten ben ik zelf zeer onder de indruk van zeg maar gerust :smitten:
nu had ik foto´s gemaakt van de namen alleen 1 foto gelukt de ander niet :6
IMG_20190506_133028.jpg

de gele is de neolamprologus leleupi volgens het plaatje maar nu de blauwe met zwarte strepen
Wat is dar de naam van
 
Komt het dichtst bij een Metriaclima Lombardoi maar kan net zo goed een soort van Melanochromis of Cynotilapia zijn.
 
Peter en Richard bedankt voor het reageren Maar namen opgegeven komen niet overeen met de naam die op het kaartje staat (zover ik dit kan ontcijferen)
En het klopt dat de lfs het weet das het probleem niet maar heb juist foto´s genomen van de naam plaatjes om op mijn gemak uit te zoeken wat deze vissen nodig hebben qua water waarden inrichting en zo voort

IMG_20190506_133138.jpg
IMG_20190506_133009.jpg

Zo als je ziet deze is gelukt deze helaas niet :'(
je zou zeggen ga terug helaas ben ik momenteel aan huis gebonden dus das geen optie
Vandaar mijn roep om hulp van jullie :engel::D
 
De ene is de neolamprologus leleupi.
De ander is niet de metriaclima callainos zoals op het plaatje staat maar gezien de prijs en het uiterlijk denk ik aan de metriaclima lombardoi. de metriaclima zebra is nl veel duurder.
Kijk oa even op verduijncichlids.com, staan ze allemaal op een rij ;)
 
De ene is de neolamprologus leleupi.
De ander is niet de metriaclima callainos zoals op het plaatje staat maar gezien de prijs en het uiterlijk denk ik aan de metriaclima lombardoi. de metriaclima zebra is nl veel duurder.
Kijk oa even op verduijncichlids.com, staan ze allemaal op een rij ;)

Ha meksjoef daar heb je een punt met het plaatje dat klopt inderdaad niet dus de naam ook niet :6
Vind het wel knap dat je dat kon zien :thumbs: valt me nu pas op vandaar dat ik hem ook niet kon vinden op de genoemde site :'(
Heb gelukkig iemand gevonden die de zorg donderdag even op zich wil nemen kan ik even naar de lfs nou ja lokale :juggle:
Ben benieuwd wat het nu precies is houd jullie op de hoogte
 
Ben inmiddels terug geweest naar de lfs :juggle:
Wat blijkt zat met beide namen niet goed
de blauwe is de Pseudotropheus demasoni en de gele is de Labidochromis caeruleus
Tja krijg je als de lfs de plaatjes verkeerd zet:oops::D
 
Zaten we toch aardig goed...;)
Zijn ook zoveel mooie varianten dat je er van in de war zou raken :D
bak staat in te draaien en moet nog even op zoek naar wat stenen en holle stenen
Daarna gaat de genoemde vissen er zeker komen
Oja ook nog ven tijd en geduld vinden :engel::D:D
 
Een LFS waar ik niet snel iets zou kopen. Ze hebben namelijk vaak ziekte's in de stellingen. En de controle daarop is niet groot.

Zo zwom er 3 weken lang een Colisa lalia rond met vinrot. In zo'n ver stadium dat het halve lichaam verdwenen was. Het is een wonder dat ie nog 3 weken zwom...
 
Een LFS waar ik niet snel iets zou kopen. Ze hebben namelijk vaak ziekte's in de stellingen. En de controle daarop is niet groot.

Zo zwom er 3 weken lang een Colisa lalia rond met vinrot. In zo'n ver stadium dat het halve lichaam verdwenen was. Het is een wonder dat ie nog 3 weken zwom...
Heb je het over de LFS bij de molen hier in naast gelegen dorp Botia
 
Heb je het over de LFS bij de molen hier in naast gelegen dorp Botia
Inderdaad. Die bedoel ik.

Ook kopen ze bij Jarathana een groothandel die op zich geen slechte vis verkopen. Maar persoonlijk vind ik de kwaliteit bij Ruinemans toch beter.
 
Inderdaad. Die bedoel ik.

Ook kopen ze bij Jarathana een groothandel die op zich geen slechte vis verkopen. Maar persoonlijk vind ik de kwaliteit bij Ruinemans toch beter.
Dank Botia had al het idee dat er iets niet in de haak was vond het vreemd dat de bak met genoemde vis zo snel uitdunde verkocht kan natuurlijk maar zo snel en neem daarbij het gedrag van sommige vissen :juggle::D
Kortom geen beste beurt daar
Ga zeker eens kijken of Ruinemans de genoemde soorten ook kan leveren misschien wel via Ivan
Bedankt voor de waarschuwing en tip:thumbs:
 

Terug
Bovenaan