Wat is er nieuw

Naampje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jamilla
  • Startdatum Startdatum
J

Jamilla

Guest
Van de week heb ik een bak overgenomen. Incl. inhoud.
Ik wil nu een beetje inventariseren wat wel of niet handig is en ik vroeg me af welke deze precies zijn?

IMG_20161218_121112.jpg

Edit; de gestreepte bedoel ik.

Logisch. Haha.
In de bak zitten nog wat guppen, Koperzalm, Zwaarddragers en een Neon mix. Dat lijkt me niet zo'n heel groot probleem?

.

Is geen ideale combinatie maar is persoonlijk natuurlijk wat je zelf wil bereiken met je bak.

In ieder geval een danio soort

Ik heb nog een vreemdeling gespot, ik zie zelf niet zo op de foto of het hem is.
Lijkt een algeneter, maar zwemt veel rond en zit op de ruiten. Gestreept net als dat visje ongeveer bij die ouwe zalm.

Weet zelf nog niet zo heel goed wat ik wil. Ik heb nu deze bak met inhoud overgenomen en mijn overgebleven vissen uit mijn 60l bak erbij gezet, die nu leeg staat. Ik heb ook nog een lege meter bak staan. Sowieso vind ik zelf de zwaard dragers wel erg leuk. En de Siamese Algeneters.

vis.jpg

Klopt, er is er één met spikkels ipv strepen.

Wow of t is een hele rare foto van een siamese algeneter, of t is echt een hele bijzondere vis haha.

Heb je een foto van de zijkant?

Ik heb zo gauw deze nog op mijn pc staan met zijn vriendje, anders zal ik straks komkommer geven en nieuwe maken. Zal zo nog kijken voor een foto van de kleine gestreepte algeneter, tenminste ik neem aan dat het een algeneter is zoals hij tussen het snelle zwemmen aan het raam geplakt zit.
vis1.jpg

Zebradanio, het is namelijk geen barbeel.

Waarom noemen ze deze dan zo op een hoop sites oa AquaVisie?

Ik geef de latijnse naam wel van de volgende is misschien beter 😉

Gyrinocheilus aymonieri gold.

Die rechtse lijkt me wat anders maar is niet precies te zien zo.

Waarom noemen ze deze dan zo op een hoop sites oa AquaVisie?
Omdat deze vis jarenlang Zebrabarbeel werd genoemd terwijl het een Danio is. Pas sinds een jaar of 15 wordt de naam Zebradanio gebruikt welke logischer is.

Voor de geïnteresseerden, hij wilde vanavond wel even poseren.
Vis3.jpg

Gyrinocheilus aymonieri gold indd. Die van jou is alleen niet heel mooi dekkend maar kan ook door de bodem komen. Heb je een foto van die andere gestreepte? Ik gok een crossocheilus oblongus naar je beschrijving.

Vergeleken met die andere is deze idd niet dekkend, maar ik vind hem wel leuk zo.
Die andere klopt inderdaad! Was net van plan om hem in mijn 60liter guppenbak te zetten, maar daar gaat hij dus niet zo blij mee zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan