Nachtverlichting + dimmen

S

Samzee

Guest
Op dit moment heb ik een aqualantis led bar plus simpele stekker trafo van 1 ampere en 12 volt boven in de bak hangen.
http://www.aquatlantis.com/index.php?id=167&tbl=registos

Punt hiervan is dat deze prima aan en uit geschakeld met de welbekende action tijdschakelaar maar in de tijden dat de verlichting uit staat is het aquarium een zwart gat.
Nu speel ik met het idee om er zo'n chinese controler bij te plaatsen en ook nacht verlichting zodat er buiten de gewone lichturen ook nig wat te zien is.

Welke ledstrip heb ik daar precies voor nodig?
 
Kan je daar niet een TC420 aan doen?
Deze zijn in China ook niet zo duur en alles mogelijk incl nacht dimming.
Of je moet een speciale kleur in je gedachten hebben dan moet er een RGB strip bij.
 
Ik bedoelde ook de tc420.
Heb geen idee of ik daarmee deze ledbalk naar een heel minimaal niveau kan dimmen.

Moet zeggen dat dit licht wel behoorlijk wit is en een beetje blauw als nacht verlichting lijkt me wel mooi.
Overigens kom ik alleen maar 24 volt aquarium rgb strips tegen maar geen 12.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tc420 en ip67 rgb 5050 led strip besteld.
Zal hopelijk volgende week wel binnen zijn.
 
Tc420 vandaag binnen gekregen.
Vol goede moed de software geinstaleerd, programma gemaakt, boel gedownload nar de tc420, kabels er aan en niks....
Nog een paar pogingen gedaan maar zodra de stroom er af is geweest dan verdwijnen de modes en staat er alleen NULL.
Zet ik de stroom er op en tegelijk de computer dan kan ik zonder probleem het programma live testen dus het is wel goed aangesloten.

Kortom hij onthoud zijn programma niet.
 
Inmiddels 3 computers geprobeerd met 3 verschillende windows versies en verschillende pled versies maar hij onthoud het programma gewoon niet.
Zodra ik de stroom er weer op zet is de mode weg.
Inmiddels een RMA ingediend, zal wel weer een poos gaan duren voor ik mijn geld terug krijg.


IMG_20161222_172611.jpg


Tijd word wel onthouden en de batterij heeft een goed voltage.

Baal wel ontzettend aangezien er ook nog meer mankeert aan mijn order.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is kl#te zeg.
Ik heb daar helemaal geen kaas van gegeten en doe het gewoon lekker ouderwets zonder poespas.
 
Ja ik baal er echt enorm van, wacht je er een paar weken op komt het kapot binnen.
Inmiddels besloten de controler van kitelight te bestellen.
De rgb led strip die bij de order zat was ook al niet goed.
Verlengkabel zat er niet bij en 2x vrouwlijke aansluiting zonde manelijk verloop blokje.

Het zit echt niet mee.
 
Ik zeg altijd: Soms zit het mee maar meestal niet..... ;)
Komt wel weer goed uiteindelijk moet je maar denken.
 
Heb vandaag het pakketje van kitelight binnen gekregen.
Spul was allemaal goed verpakt en zelfs wat goodies er gratis bij;)
Led strip past net aan maar bij past, netjes geleverd met bevestigingsclips en dubbelzijdig tape.

De tc421 aangesloten en even een snel licht schema er opgezet.
Boel aangesloten, stroom er op en ja hoor het werkt perfect.
Inmiddels 5 dagen geprogrammeerd met zonsop en ondergang vast maar verschil in hoeveelheid dag en nacht licht om bewolking te simuleren.
Komende dagen nog een beetje finetunen en dan zal ik ze wel ergens uploaden.

Volgende verlichtingsset in een aquarium word weer kitelight, liever iets meer betalen en kwaliteit dan gokken met china.
De garnalen zijn een stuk mooier met wat rood er in gemixt, heb expres groen op 79% en blauw op 74% gezet om ze nog beter zichtbaar te maken zonder dat het rood licht word.

Zon is inmiddels bijna onder, jammer dat dat altijd zo slecht weer te geven is met een foto.
1482869701416-1268704571.jpg
 
Fijn dat deze wel naar behoren werkt.

Die paarse kleur hoort bij de zonsondergang? wel geinig opzich.

je hebt alleen een RGB strip erin nu? of heb je ook nog de gewone TL ernaast hangen?
 
Originele wit/warm wit strip hangt er ook nog in.
Gaat van helder fel licht over in gelig wit naar oranje naar oranje/rood naar donker met een beetje blauw.
Op de foto is het oranje/rood.
 
Ik zie toch echt een paarse gloed.. maar nu ben ik ook lichtelijk kleurendoof dus kan er naast zitten :D

werken je planten een beetje onder dit licht?
 
Nou onder het gewone licht als kool maar met deze strip er bij dim ik het wel een beetje.
Het licht is nu minder hard geworden omdat ik kan mengen met het hele kleurenspectrum.

Dat paarse komt door de camera, vertekend nogal.
Denk ondergaande zon kleur
CwzJui3EZZpqemCJ9NzGuwj_WGAnv05v.jpeg
 
oke, nouja wel mooi.

zit er zelf ook aan te denken om over te stappen op led maar zit nog te twijfelen.
 
Spul van kitelight is heel mooi en flink afgeprijst nu.
Zelfs setjes zodat je de strips aan de tl balken kan klikken/klemmen.
 
.
Boel aangesloten, stroom er op en ja hoor het werkt perfect.
Inmiddels 5 dagen geprogrammeerd met zonsop en ondergang vast maar verschil in hoeveelheid dag en nacht licht om bewolking te simuleren.
Komende dagen nog een beetje finetunen en dan zal ik ze wel ergens uploaden.

Bekijk bijlage 5335

5 dagen? Ik heb de TC420 en ik kan volgens mij 1 dag programmeren en deze laten lopen? Is deze st421 zo verschillend? Heb je screenshot van de software?
 
Je hebt gelijk, ik dacht als ik er 5 in laad speelt die ze een voor een af.
Ach maakt ook niet uit, af en toe eens een andere er in laden is geen probleem.
 
Je hebt gelijk, ik dacht als ik er 5 in laad speelt die ze een voor een af.
Ach maakt ook niet uit, af en toe eens een andere er in laden is geen probleem.
Ik weet met de TC420 kan ik manueel kiezen tussen verschillende programma's maar helaas gaat dit niet automatisch! :p Het zou idd wel leuk zijn om voor elke dag van de week een ander programma te hebben of om at random te laten kiezen tussen een bewolkte dag of een zonnige dag! Er zijn vast wel handige mensen hier op het Forum dat de TC kunnen hacken om dit te doen? :p
 
Ja zoiets zou echt perfect zijn.
Misschien dat de wifi versie meer opties heeft geen idee.

Moet nog wel veel met de rgb spelen, kleuren zijn nog een beetje flets.
Rood mag nog wel een stuk intenser.
Foto van de software, screenshot kreeg ik niet voor elkaar met mn nieuwe laptop.
IMG_20161228_105540.jpg
 
Ja zoiets zou echt perfect zijn.
Misschien dat de wifi versie meer opties heeft geen idee.

Moet nog wel veel met de rgb spelen, kleuren zijn nog een beetje flets.
Rood mag nog wel een stuk intenser.
Foto van de software, screenshot kreeg ik niet voor elkaar met mn nieuwe laptop.
Bekijk bijlage 5354

Haha normaal rechts boven een knop Print Screen of anders via de windows bol onderaan :knipprogramma! :p

tjah de software ziet er idem uit als wat hier loopt.

Ik denk dat de wifi niet veel anders is van software. Ik heb de TC ook "gehackt" maar dan hardware matig omdat ik het PWM signaal rechtstreeks nodig had voor het sutren van de CREE verllichting.
 
Klopt van printscreen maar windhoos 10 dumpt het automatisch ergens maar waar weet ik niet:br:

Ben wel blij met het dinmertje, veel beter als het ziekenhuislicht wat er standaard op vol vermogen af komt.
Alleen alle kabels en de controller nog weg werken.
Ook tc420.net is wel praktisch met de kleur convertor.
 
Klopt van printscreen maar windhoos 10 dumpt het automatisch ergens maar waar weet ik niet:br:

Ben wel blij met het dinmertje, veel beter als het ziekenhuislicht wat er standaard op vol vermogen af komt.
Alleen alle kabels en de controller nog weg werken.
Ook tc420.net is wel praktisch met de kleur convertor.
Oei dat weet ik niet! ik gebruik meestal "knipprogramma" dan kan ik de locatie kiezen! het wegwerken vergt enige oefening en tijd ja... Ik heb dit min of meer opgelost door de TC tegen een plaat te schroeven en alle kabels door de plaat te laten vertrekken achter de TC weg.
 
Terug
Bovenaan