Nachtverlichting

M

MrHangover

Guest
Hallo!

Graag wil ik in mijn Rio300 nachtverlichting plaatsen, alleen zou ik niet weten wat daarvoor de beste keus is en welke soort lamp ik moet hebben. Ik heb een tijdje gekeken naar LED strips en deze bevallen mij denk ik wel. Alleen wordt het lastig bevestigen aan bovenkant met alleen een plakstrip. TL kan ook geplaatst worden, ik heb een extra mount voor een buis er al inzitten.
Het liefst wil ik 's nachts de nachtverlichting aan hebben en dan een licht blauwe gloed in mijn bak hebben. Genoeg om te kunnen zien wat de nachtvisjes doen, maar niet te fel zodat de rest wakker wordt..
Iemand idee�n, tips??
 
heb zelf 2 rgb ledstrips van kitelight in mijn bak (rio 300)
deze op een goedkoop controllertje waarmee ik de kleur kan instellen een voeding en een tijdklokje
en klaar
zal eens een foto maken als het donker is
 
zo net wat foto's gemaakt

het toont wel donkerder dan het is

831265roosen_0_82_20140606_224018.jpg


156872roosen_0_82_20140606_224025.jpg


964141roosen_0_82_20140606_224029.jpg


staat ook nog niet vol open dacht ik
 
top bedankt! Dit ziet er prachtig uit. Zojuist ook ff gespeurd en ook twee RGB strips besteld voor een zacht prijsje. Met een beetje geluk komen ze dinsdag binnen..
 
je hebt toch ook een controllertje besteld
enkel de strips en een voeding gaat niet werken
 
ja het is een complete set. Controller, voedingskabel, strips en zelfs een afstandbediening.. Wat een luxe..
 
oke
dan komt het wel goed

succes
 
Welke set heb je uiteindelijk besteld?
Kun je als alles up-and-running is ook laten weten hoe het bevalt (eventueel met foto's voor een impressie)?

~ Ivo
 
dat lijkt me wel op zijn plaats ja
dus verkeren we in blijde verwachting
 
Waar heb je het besteld
Als ik vragen mag
 
Het is gelukt en de LED werkt ook. Het resultaat vind je in mijn topic!
Cheers!

@zoey: Ik heb het besteld op www.ledstripwinkel.nl Prima prijs en desondanks het Pinkster-weekend nog een snelle levering ook!
 
Ok� bedankt
Ga ik ff kijken
 
Ikea. Drie tientjes.
Set met vier rgb-strips & zo'n "living colors" wieltje om kleur in te stellen.
Drupje kit op de uiteinden en hij is spatwaterdicht.
 
ik ben wel gecharmeerd van de ledstripkoning, deze maakt en levert de strips op 5cm nauwkeurig.
volgende weel wil ik mij de controler advance bestellen, de controler is gelijk aan die van kitelight, alleen zwart ipv rood.
Ik heb een fluval Edge II bakje en daarvan is de verlichting niet voldoende. Door de controller te gebruiken kan ik fijn alles regelen van aan naar uit.
Nog wel puzzelen hoe ik dit ga maken, idee ligt er wel, alleen uitvoering.

@Tjeerd wat jij beschrijft is mooi en goedkoop, nadeel is dat je zelf iedere keer de gewenste kleur moet instellen bij een controler zoals die van Kitelight doe je dat softwarematig en geen omkijken meer, hoop ik ;)
 
Froggies zei:
@Tjeerd wat jij beschrijft is mooi en goedkoop, nadeel is dat je zelf iedere keer de gewenste kleur moet instellen bij een controler zoals die van Kitelight doe je dat softwarematig en geen omkijken meer, hoop ik ;)
Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt?
Want, dat is simpelweg eenmaal aan het wieltje draaien tot de gewenste kleur en daar blijft hij toch echt op staan.
Of bedoel je dat je kleuren niet kan laten wisselen, op een vast tijdstip? Dat heeft dan inderdaad met de beperkte prijs te maken.

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Froggies zei:
@Tjeerd wat jij beschrijft is mooi en goedkoop, nadeel is dat je zelf iedere keer de gewenste kleur moet instellen bij een controler zoals die van Kitelight doe je dat softwarematig en geen omkijken meer, hoop ik ;)
Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt?
Want, dat is simpelweg eenmaal aan het wieltje draaien tot de gewenste kleur en daar blijft hij toch echt op staan.
Of bedoel je dat je kleuren niet kan laten wisselen, op een vast tijdstip? Dat heeft dan inderdaad met de beperkte prijs te maken.

~ Ivo

Ivo, dat klopt je draait aan het wieltje en dan blijft de kleur hierop staan.Je kunt ook wisselen tussen 7 verschillende kleuren en dan krijg je zo'n toverbal, van rood langzaam naar groen,naar blauw enz. http://www.youtube.com/watch?v=G61t_wKOJjI
Je moet opnieuw aan het wieltje draaien om een andere kleur in te stellen. Mij lijkt het lastig als je van daglicht terug naar nachtlicht gaat iedere keer de juiste blauwe kleur te vinden.
Wil je s'nachts nacht verrichting en 'morgens opgaande zon en over dag mooi zon licht, zal je iedere keer aan het wieltje moeten draaien. Mij lijkt dat niet functioneel,wel goedkoop. Tenzij je deze LED's alleen gebruikt voor nachtverlichting dan kan je op de gewenste blauwe kleur laten staan tijdklok ertussen en klaar.
Ik zou eerder voor deze oplossing kiezen: http://www.ledstripkoning.nl/aquarium-l ... RGB-125-cm
Hier heb je een afstandsbediening erbij en kan je vanuit je stoel alles regelen.
Zijn ook in kleinere lengtes te bestellen, Ikea als ik het goed heb 4 keer 25cm, hier dus 1 strip 125cm of veelfout per 5 cm kleiner.
Dit is een flexibele strip waterdicht! De afstandsbediening kan je desgewenst aanpassen, van dimbaar naar wat je wilt, prijs wordt dan wel duurder.
 
"Ik had ledverlichting van ikea.
4 strips die ik in de kap gekit had.
Heel mooi met een controller voor rgb kleuren.
Dit blijkt na verloop van tijd dusdanig te coroderen dat ze uitvallen.

Nu gebruikt ik een armatuur van beamswork. Mooi waterproof ledbuisje. Veel te zwak als dagverlichting maar ideaal voor de avond"

Bovenstaande haal ik uit de topic schakeling, misschien nog een reden waarom Ikea niet helemaal geschikt is!
 
Terug
Bovenaan