nachtverlichting

B

bottertje

Guest
hoi, ben hier nieuw. en ik vraag me af wat het nut is van blauwe nachtverlichting.
Is dit alleen voor het mooie of heeft het ook nut voor de vissen/planten

gr Rein
 
Heeft niet echt nut en enkel leuk voor mensen die van een kermis in hun bak houden! ;)
 
Ben sinds een week of vier met mijn Rio 125 aan de gang, heb de witte lampen vervangen door warm
wit en roze van denerle. Zie nu regelmatig led balkjes/stripjes met nachtverlichting en vind dit persoonlijk best mooi. Mijn normale licht brandt van 12.00 uur tot 22.15 uur.Is het dan de bedoeling dat de nacht verlichting de rest van de tijd ( dus van 22.15 tot 1200 ) blijft branden
 
wil absoluut geen kermis , maar heel zacht schijnsel
 
Nacht verlichting nooit de hele nacht laten branden.
 
een paar uurtjes ??
 
Half uurtje of een uurtje meer niet. Het heeft voor je vissen of planten geen enkele nut verder. Zelf hou ik niet van het blauwe, maar regel de "schemer" met RGB LED. Heb dus niet blauw maar beetje wit naar het blauwe toe. Zo heb ik toch schemer in de bak en kan ik de vissen zien, welke graag in de schemer actief zijn.
 
ok, bedankt. je kan dus het best een regelbare hebben, ik zat zelf te denken om wat met een ikea led strip te experimenteren. Als ik het dan mooi vind kan ik altijd kijken voor een aquarium led .
 
Ik ben van plan een terrarium lampepit te kopen met nachtlicht en die in een normale 'oude' bureaulamp te schroeven, uurtje aan nadat het normale licht uit is; moet kunnen, zo'n pit is rond de vijf euro.
 
Terug
Bovenaan