Wat is er nieuw

Nannostomus mortenthaleri

Flighty

Well-known member
Lid geworden
31 oktober 2018
Leeftijd
38
Ik was vorige week in aquabeek en kwam dit soort tegen ik werd meteen verliefd op dit soort maar eenmaal thuis en even op internet zoeken/lezen kwam ik er achter dat het een heel teer visje is die op een laag ph en een laag geleidbaarheid gehouden moeten worden aangezien deze vis niet veel voorkomt bij de lvs zou ik graag willen weten of dit nog steeds zo is

Het is sowieso wildvang dus ik zou ze niet op leidingwater proberen.

Onderwelke waardes zij ze wel tehouden? in mijn aquarium heb ik deze waardes ph7 kh3 gh4 de geleidbaarheid kan ik niet meten dit is over turf gefilterd

Sorry foute link, krijg het niet goed gekopieerd

Dat stuk heb ik zeker gelezen aangezien dat het artikel 8 jaar terug is geschreven wou ik weten of daar al wat verandering in zat of dat er al meer nakweek van is

kleine visjes die op grote schaal worden nagekweekt kosten geen 14 euro per stuk. Heel af en toe zul je misschien bij een hobbykweker nakweek tegen komen maar wat in de handel aangeboden wordt is wildvang.

Opzichzelf zijn je waterwaarden niet zo gek toch? zorg ervoor dat je je turf vaak ververst, bij een pH van 7 breekt het snel af en belast dan ook het water.

Ja dat is zeker niks mis mee
Aangezien de aanschaf best wel wat geld kost wil ik wel graag dat ze overleven vandaar dat ik naar wat ervaring vraag over deze soort

Eerst zocht men de oorzaak bij de waterwaarden zodra de visjes één voor één wegvielen. Tegenwoordig is bekend dat het een een erg territoriaal en vrij agressief visje is, de mannen dan. Je hebt een vrij grote bak nodig met voldoende schuilplekken.

Het blijft overigens ook een teer visje hoor. Lastige rakkers.

Wat is groot? Ik heb 130x50x55

Dit visje is een soort uit de zeer zure zwartwatergebieden in Peru, nakweek is zo goed als nooit gelukt. Ze moeten worden gehouden op een PH van <5 en een Gh en Kh van 2-3. Een speciaal aquarium is voor deze visjes de aangewezen plek en dan nog alleen bij ervaren aquarioten, ze zijn heel gevoelig voor nitraat in het water. Ze staan overigens op de internationale rode lijst van sterk bedreigde diersoorten....!
Zeker geen visje voor de gezelschapbak van de goedwillende amateur.

Bedankt voor de duidelijkheid ik weet genoeg

Er is een groothandel die deze vissen heel langzaam overwent aan normaal leidingwater. De uitval van de dieren die deze groothandel levert is daardoor ook zeer laag.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan