Nannostomus soort?


Jack Sparrow

Well-known member
Lid geworden
3 februari 2023
Berichten
119
Leeftijd
45
Locatie
Winschoten
Ik heb van de 15 stuks Nannostomus Eques
2 stuks die er toch wel anders uit zien.
Gedrag is ook een beetje anders. Die 2 zijn echt overal in de bak te vinden om maar voedsel te "pikken" van hout ed.

En zie ze zo nu en dan ook om elkaar heen "baltsen/zwabberen"?
IMG_20230501_195835.jpg
 
N. unifasciatus?? Ik doe maar een gok op basis van afbeeldingen. Misschien wel N. eques maar een andere vangstlocatie?
 
T lijken mij meer jonge Siamese algeneters 😂 maar heb er niet zo’n oog voor. Die vechten elkaar in de pubertijd de tent uit, super irritant als je er meerdere in 1 bak hebt.
 
Het zou ook Nannostomus beckfordi kunnen zijn. Jonge dieren zijn meestal zwart gekleurd zonder rood in de staart.

M.v.g. John.
 
N. unifasciatus??
Denk dat je gelijk hebt! Na wat foto's te hebben gezien hangen deze vissen soms ook diagonaal.
Had ik maar beter moeten opletten in de zaak 😆

T lijken mij meer jonge Siamese algeneters
Zat ik ook nog aan te denken vandaag maar qua kop en kleur/vorm vd staart zijn ze toch anders.

De Eques kunnen er ook wat van hoor.. vechten 😃
 
Unifasciatus inderdaad. Bijvangst van de N. eques, gebeurt wel vaker. Leuke vissen, hoeven ook niet per se in een school dus ze zullen het met zn 2en prima doen.
Ik las het idd op Aquarium Glaser ook net.
Ze zijn met z'n tweeën ook lekker druk met voer te zoeken, vaak op de bodem. Ze laten zich in ieder geval ook niet wegjagen door de Curviceps. 🙂
 
Bij Utaka zeiden ze ook dat N. unifasciatus vaak samen met N. eques gevangen wordt.
 

Terug
Bovenaan