Wat is er nieuw

nano 30 liter van JDS

• Onderwerp starter Onderwerp starter JDS
  • Startdatum Startdatum
J

JDS

Guest
Ik ben gister lekker wezen hobbyen.
Mijn 30l bakkie stond leeg. Omdat er teveel garnaaltjes inzaten heb ik ze overgezet naar een 60l bakkie. Waar ze nu ook alweer jonkies hebben (het houd maar niet op ;p).

Dus ik naar de aquariumspeciaalzaak om wat leuke stenen te halen.
Ik had draken steen in mijn gedachten..

Wat ik wilde had ik gevonden en eenmaal thuis gelijk begonnen aan de schoonmaak van de stenen.
Als ik had geweten dat het zo'n rot baan was om in alle gaatjes en hoekjes de klei er tussen uit te halen had ik er nieteens aan begonnen..
Ben ruim een uur bezig geweest met 2 stenen.

Ik had 2 grote stenen gekocht 1 van 23x9cm en 1 van 25x9cm omdat de kleintjes op waren dus een van de stenen heb ik naar eigen inzicht vakkundig met een platte schroendraaier en een hamer in stukken geslagen. En die stukken ook weer gebruikt.

Toen begon het inrichten van mijn bakkie. Ik had ook nog een "Anubis Nana mini" gekocht en die tussen de stenen gezet.

Dat is altijd het leukere vindt ik..
En als het af is, heb je (als het goed is 🙂 )een mooi kunstwerkje in je woonkamer staan.. nou ja... 3 kunstwerken want ik heb 3 bakkies.

tmp_31315-20170524_1951531091054369.jpg

tmp_31315-20170524_1952071780457130.jpg

tmp_31315-20170524_195220139150714.jpg

tmp_31315-20170524_1952511723277885.jpg

tmp_31315-20170524_195301765925517.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Erg mooi Dirk en dat is wel een aantal kilo s steen zeker?

Leuk begin zo, ik zou er nog wat mos in doen word door de garnalen wel gewaardeerd.

Dat valt me inderdaad mee en het ziet er erg leuk uit en ik zal dit in mn achterhoofd houden voor als ik weer een bakje ga inrichten.

Leuk begin zo, ik zou er nog wat mos in doen word door de garnalen wel gewaardeerd.

Ja dat gaat er ook inkomen maar ze hadden dat niet op voorraad. Dus moet ff wachten tot volgende week donderdag.
Bedankt voor de tip

Dat valt me inderdaad mee en het ziet er erg leuk uit en ik zal dit in mn achterhoofd houden voor als ik weer een bakje ga inrichten.
Beetje aquascapen in de toekomst lijkt me wel leuk. Lekker rustgevend zo'n onderwater tuin.
Mijn tip is toch 2 grotere stukken kopen en naar eigen inzicht de stukken afhakken..
De steen laat zich heel gemakkelijk in de juiste vorm hakken.

Wat me ook erg leuk lijkt is Fissidens fontanus ''geppii''

Ik ben benieuwd naar je toekomstige creatie.. :petjeaf:

Altijd leuk, de 'geboorte' van een nieuwe bak, ik ga dit zeker volgen.
Succes!

Altijd leuk, de 'geboorte' van een nieuwe bak, ik ga dit zeker volgen.
Succes!
Dank je ik zal zeker meer plaatsen zodra het voorderd.

Mijn tip is toch 2 grotere stukken kopen en naar eigen inzicht de stukken afhakken..

Ik ben nogal snel bang dat ik het in 1001 stukjes sla maar dat valt dus wel mee begrijp ik.

Ik ben nogal snel bang dat ik het in 1001 stukjes sla maar dat valt dus wel mee begrijp ik.
Er breken wel wat kleine stukjes af .
Maar in mijn geval heb ik dat gebruikt om mijn verwarming aan de rechter kant verbergen. En daarvoor komt nog een mooi plantje of mos denk ik. Dan zie je er niets meer van.. het filter zit aan de linker kant en heb ik ook wat kleine stukjes voor gelegd..

Zal ff een nieuwe foto maken en plaatsen

Leuk gedaan en zo is de techniek weinig zichtbaar.

Ja helaas kreeg ik het niet helemaal weggewerkt maar met een plantje of wat mos kan je gelukkig nog creatief zijn.

Lekker bezig lieverd! 😀

Mooi gedaan,zou zelf enkel die middelste iets lager maken zodat je meer dieptewerking krijgt.
Komen je garnalen weer terug in dit bakje of heeft Sanneke er nog wat voor je in de aanbieding? 😉

Welke bedoel je .. de achterste steen in het midden .

Ik ga gewoon naar de Macro en koop daar 2 pond garnalen. 😀😀:!

Wanneer zijn we uitgenodigd om te proeven 😀

Ik bedank vast want ik hou niet van garnalen om te eten:sorry:

Vandaag heb ik de garnalen in Blijdorp bekeken die zijn iets groter dan de tijgertjes en de vuurtjes die ik nu heb. hihihi

Ik bedank vast want ik hou niet van garnalen om te eten:sorry:

Dam maak ik voor jou wel een blauwekrabsalade . Hahahah.

Vandaag weer ff aan het rommelen geweest in mijn nieuwe bakkie.. ik heb op de voorgrond 2 kruipertjes gezet, en op de steen voor het filter wat javamos. Bij het verwarmingselement heb ik wat lever os tussen de stenen gezet om de techniek nog meer weg te werken. En op de steen in het midden heb ik ook een plantje gezet om meer diepte te creëren.

Die steen verticaal inkorten was tegen de nerf van de steen in, als ik dat zal doen viel de hele steen uit elkaar.

Ook heb ik getracht om met zwart grind ook wat meer diepte te creëren door dit op de stenen te leggen. Daar kan ik later ev een plantje of mos je op planten.

Nu laat ik het bakkie ongeveer 4 weken indraaien en dan komen de garnaaltjes erin.

20170526_101850.jpg

20170526_101847.jpg

20170526_101836.jpg

20170526_101816.jpg

Daar zullen de bewoners vast erg tevreden mee zijn Dirk:thumbs:.

Dat denk ik ook Dirk. Je mag alleen hopen dat ze geen beitels bij zich dragen want dan blijft er weinig over van het mooie bouwsel😉

Hahaha..

Deze ken ik wel, maar ik heb ze nog nooit gezien met een beitel.

tmp_31171-garnaal_chillen_vrij2131238986.png

Leuk zeg, echt mooi met die drakensteen. Wat voor garnalen komen er in?

En dan mijn bakkie vullen met whiskysaus. Heb je een lekkere garnalencoctail. :sorry:😀😀

Volgens mij waren we er al uit welke het zouden worden Plankje😀😀😉

Mooie scape!

Welke bodem heb je gebruikt?

Erg mooi! De combinatie drakensteen met een donkere bodem wil ik zelf ook nog ooit gaan doen. Ideaal om alle kleine gaatjes te gebruiken voor plantjes en mosjes. Ben ook benieuwd naar de bodem en natuurlijk straks naar het gevulde resultaat.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan