Wat is er nieuw

Nano 30 liter van JDS

• Onderwerp starter Onderwerp starter JDS
  • Startdatum Startdatum
J

JDS

Guest
Beste forumleden.

Vandaag aan het hobbyen geweest met mijn nano 30 liter.

Wat vinden jullie ervan?

20161228_205232.jpg

20161228_205217.jpg

20161228_205210.jpg

20161228_205157.jpg

Een goed begin maar ik zou toch proberen de techniek te camoufleren.

Ja het is nog niet helemaal af. Er moeten nog wat kleine dingetjes aan gebeuren

Een goed begin maar ik zou toch proberen de techniek te camoufleren.

Als je de pomp en verwarming op dezelfde ruit vast maakt. Zitten ze in hetzelfde blikveld. Dus minder storend.
En dan een grotere plant ervoor.

Maar de eerste opzet ziet er leuk uit!

ziet er leuk uit, maar dat hout wat erin zit staat naar mijn mening niet echt natuurlijk en mooi. (maar dat is mijn mening maar)

ziet er leuk uit, maar dat hout wat erin zit staat naar mijn mening niet echt natuurlijk en mooi. (maar dat is mijn mening maar)
Ik heb dit hout speciaal gekozen om veel schuilplaatsen te creëren.
Misschien op de foto niet goed te zien maar er zitten vele vertakkingen bij de grond waar garnaaltjes onder kunnen schuilen. Dat het niet natuurlijk is maakt niet veel uit. Mijn dochter van 10 heeft het uitgekozen en ik heb het erin gezet zoals zei dat wilde. Hihihihihi

Ja gaat prima . Ik heb 15 garnaaaltjes erin gedaan en het zijn er nu 35. . Hahaha

Dat gaat dan inderdaad lekker:thumbs: Ik zou in je filter een stukje watten proppen daar waar het snoer de filter ingaat. daar kunnen makkelijk kleintjes in namelijk. ik heb daar ook wat filterwatten in gepropt met een stokje.

Oh dank je. Maar ik heb geen opening daar zitten. . Ik heb veel kleintjes . Zeker 25 van 0.5cm en wat ik kan zien zeker nog 15 die kleiner zijn. Ze houden maar niet op met de productie hihihihi
En ook nog 15 volwassen garnaaltjes.
Dus ik moe binnenkort even naar de viswinkel om te kijken of ze ze willen overnemen. Mijn bakkie is maar 30 liter.

Oh dank je. Maar ik heb geen opening daar zitten. . Ik heb veel kleintjes . Zeker 25 van 0.5cm en wat ik kan zien zeker nog 15 die kleiner zijn. Ze houden maar niet op met de productie hihihihi
En ook nog 15 volwassen garnaaltjes.
Dus ik moe binnenkort even naar de viswinkel om te kijken of ze ze willen overnemen. Mijn bakkie is maar 30 liter.
Duurt wel even voor de hoeveelheid garnalen echt te veel is voor je bak, tenzij dat jij het zelf esthetisch te veel vindt. Hoe meer garnalen hoe mooier hun gedrag ook dus zou ze toch maar niet direct weg doen.

In 30 liter kun je met gemak tussen de 150 en 300 houden.

Het gaat nu leven in het bakkie . Als ik voer zitten ze met de hele familie bij elkaar. Al die kleintjes en de volwassenen. Het is een heel leuk gezicht in ze door de bak te zien vroeten

Hoe kleiner des te groter de kans op problemen denk ik Daan. In zo n bakje zou ik zelf geeneens garnalen houden maar bij een gemiddeld en stabiel bakje is 5 per liter prima en als alles goed is ingedraaid en je het met beleid doet dan kan dat aantal nog wat hoger.
Ik heb in de 30 liter bakjes vaak ook minimaal rond de 200 lopen als ze weer flink jongen hebben gekregen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan