Wat is er nieuw

Nano 30 van Mitchell

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquamitch
  • Startdatum Startdatum
A

Aquamitch

Guest
Hallo!

Na al meer dan 10 jaar een rio 125 te hebben, besloten om ook een garnalen bakje te gaan starten.
Inmiddels staat dit bakje 2 weken en draait super.

Het betreft een nano cube 30. Met de standaard filter van Dennerle.
Zie bijgevoegde foto:

167662aquamitch_0_85_deskto.jpg

Op dit moment staan er 3 soorten plantjes in, leisteen , hout en 2 soorten mos.

Reacties/opmerkingen zijn welkom!

Ziet er mooi uit.

Ik ben benieuwd wat het word met de bewoners er in. 😉

P.S. : vergeet het linkje naar dit fotoalbum niet in je onderschrift te plaatsen. 😉

Dankje!
Ben zelf ook erg benieuwd!
Denk dat ik er een aantal tetra's in doe alvast, dan kunnen de bacteri�n groeien!

Ben even aan het stoeien om de foto recht te krijgen. hhhm...

Ik zou in plaats van tetra's eerder gaan kijken naar 1 van de soorten Micro-rasboras.

Verder een heel leuk bakje dat zich nu mooi kan vormen.

Leuk begin! Ik zou inderdaad ook gaan voor een kleiner visje, tetra's hebben echt meer ruimte nodig.

Ik wil ook andere vissen erin. Enkel wil ik de tetra's doen voor het goed indraaien van de bak. Dat er al vast een bom aan bacteri�n groeit.

Ik zou gewoon een paar weken wachten, is niet aan te raden om er binnen 4 weken vissen in te doen. Dan zijn er betere en diervriendelijkere methoden om het water goed in te draaien.

Oke doe ik dat! Bedankt voor de tip!

Als er verder nog tips zijn of dingen die aan te raden zijn dan hoor ik het heel graag!

Mitchell zei:
Ik wil ook andere vissen erin. Enkel wil ik de tetra's doen voor het goed indraaien van de bak. Dat er al vast een bom aan bacteri�n groeit.

IK zou er geen vissen inzetten.

Bom aan bacterie???

Bertus zei:
Mitchell zei:

IK zou er geen vissen inzetten.

Bom aan bacterie???

Ben ik uiteindelijk ook niet van plan. Maar ik wacht gewoon mijn beurt af! 😉

Een beetje vlokvoer ,tussen duim en wijsvinger verkruimelen,helpt ook,hoor.
of dopje nitrivec.

Ja, binnen 2 weken, maar niet over een week, dat is er de nitrietpiek, of eerder.
Dus, in de 4e week is het veilig.

Zit je al zolang hier, dan weet je dat toch?

Bertus zei:
Ja, binnen 2 weken, maar niet over een week, dat is er de nitrietpiek, of eerder.
Dus, in de 4e week is het veilig.

Zit je al zolang hier, dan weet je dat toch?

Ja, maar de reactie van Susanne was wat verwarrend. :
Susanne zei:
.. is niet aan te raden om er binnen 4 weken vissen in te doen.

Had het daardoor een beetje verkeerd begrepen.

Natuurlijk weet ik dat. 😉

KOmt dat je overal op reageer.
Zie je de bomen door het bos niet meer.

Bakje ziet er zo leuk uit hoor. Zelf zou ik bij garnalen 4 tot 5 weken het bakje laten indraaien.

Je zei dat je bak nu 2 weken draaide en dat je er nu al vissen in wilde doen voor het indraaien. Maar dit zou ik pas na 4 weken doen ivm de nitrietpiek die er is/komt, nog 2 weken langer geduld dus!

Volgens mij wil de TS ook garnalen nemen en dan zou ik zeker 4 weken wachten. Zelf doe ik dan zelfs meestal 5 weken.

jessicapilon zei:
Volgens mij wil de TS ook garnalen nemen en dan zou ik zeker 4 weken wachten. Zelf doe ik dan zelfs meestal 5 weken.

Is inderdaad beter om bij garnalen nog een week langer te wachten dan normaal.

Dan ben je er zeker van dat de nitrietpiek door is.

En garnalen zijn hele kwetsbare en secure beestjes, dus daar moet je dan zeker voorzichtig mee te werk gaan.

Ik wacht lekker mijn beurt af! En laat de bak rustig indraaien 🙂

Wat betekend het overigens als garnalen kruisen? Kan dit niet of iets?

Het kan zijn dat verschillende garnaalsoorten met elkaar kunnen kruisen en dan heb je uiteindelijk niet meer de kleur(en) die je wilde. Even simpel gezegd.

Dankjewel! Denk dat ik in eerste instantie ga voor vuurgarnalen, ongeveer 10 was ik aan het denken.

Leuke bak! 10 a 15 is zeker een mooie hoeveelheid... anders weet je op een gegeven moment niet eens meer naar welke je moet kijken 😛

Klopt inderdaad!
Ik zie nu dat ik een beetje last heb van alg. Vooral op de buisjes die op elkaar liggen van keramiek. Is dit altijd bij een nieuw opgestarte bak?

Over het algemeen heeft een net opgestarte bak altijd last van alg. Hou het goed in de gaten en noteer het.

watvoor alg is het?
als het bruine smurrie is hoort het, andere algen zou ik toch wat pro-actiever op zijn..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan