Wat is er nieuw

Nano aquarium bodem

• Onderwerp starter Onderwerp starter RickLovesGoldies
  • Startdatum Startdatum
R

RickLovesGoldies

Guest
Hallo,
Ik heb voor een zacht prijsje een Superfish Wave 15 overgenomen van iemand die hem niet meer wou.
Er zitten meerdere vissen die een vriend van mij wilt overnemen (raspbora's en een modderkruipertje volgensmij)
Zelf ben ik van plan er garnaaltjes in te gaan houden.

Als bodem wou ik 1 van deze https://www.aquaplantsonline.nl/aquariumplanten/planten-op-mat
Daarover heb ik wel 2 vragen:

1. Als ik 2-3 van die matjes bestel, kan ik ze dan gewoon door de midden knippen zodat het goed past? En hecht het dan goed / groeit het goed door?

2. Kan ik gewoon grind gebruiken of moet ik daar een speciale bodem voor hebben? Ik heb nog zwart grind maar anders zat ik te denken aan https://www.aquaplantsonline.nl/bodembedekking/soil/aquatic-nature-shrimp-soil-1-5-liter

Het is mogelijk dat later nog wat vragen heb over de planten die ik aan de houtstronk wil vastmaken, die plaats ik dan hier erbij.

Groetjes,
Rick

Ik denk dat die wel zijn door te knippen en welke bodem je wil hangt ook af van welke garnaal je wil gaan houden. De ene soort heeft liever een wat hogere waarden dan de andere soort.

De keuze van welke garnaal je wil houden zal ook de keuze in bodem beïnvloeden .
Eerste stap welke soort garnaal wil je houden .

De keuze van welke garnaal je wil houden zal ook de keuze in bodem beïnvloeden .
Eerste stap welke soort garnaal wil je houden .
Ik denk dat die wel zijn door te knippen en welke bodem je wil hangt ook af van welke garnaal je wil gaan houden. De ene soort heeft liever een wat hogere waarden dan de andere soort.

Zelf zat ik te denken aan
Neocaridina Heteropoda
of

Bleu Dream

Was op het begin aan het denken aan Crystal Red / Crystal Black maar hoorde van anderen dat dat niet de beste beginners garnalen zijn.
Hebben jullie ervaring met een van deze soorten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou het zo simpel mogelijk houden want je bakje heeft niet veel inhoud en is daardoor zo uit balans als je niet oppast.

IK zou moest ik jou zijn ook starten met een neocaridina soort .
Behalve de citroenen is dit de gemakkelijkste groep

IK zou moest ik jou zijn ook starten met een neocaridina soort .
Behalve de citroenen is dit de gemakkelijkste groep
Bedankt voor de tip dan ga ik dat zeker doen!
Zou het zo simpel mogelijk houden want je bakje heeft niet veel inhoud en is daardoor zo uit balans als je niet oppast.
Ik ga verder niks heel ingewikkelds doen, het is inderdaad denk ik beter om het simpel te houden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan