Wat is er nieuw

Nano aquarium schoonhouden

iloveyoujoof

Member
Lid geworden
15 juni 2021
Leeftijd
27
Heyy!!
Ik heb sinds kort een nano aquarium, waar ik sinds gisteren neo cardina garnaaltjes in heb zitten. (20, op 12 Liter water)
Nu hevel ik altijd mijn grote aquarium af met een grote hevelslang. (Als ik dit juist zeg haha!) Alleen deze past simpelweg niet in het kleine bakje.

Weet iemand een leuke (miniatuur) versie van deze hevelslang/hevelstofzuiger?

Groeten,
Joof

Ik kom haast nooit in de bodem en gebruik af en toe zoals Lara al zegt een stuk filterslang en wapper dan voorzichtig over de bodem en zuig de troep mee. Wel lastig soms als je jonge garnaaltjes hebt.

Ik gebruik in de nano's altijd een zuurstofslangetje (of een CO2 slangetje) om vuil af te hevelen :thumbs:
Duurt wel een tijdje. Maar ach, goed ontspanningstherapie :DD
Ja dat duurt mij dus te lang en ook dan kun je nog de jongen die net zijn geboren opzuigen met garnalen. Maar goed het is inderdaad een vorm van "therapie" 😉

Ik gebruik gewoon 12/16mm slang. Als er een garnaaltje mee komt, dan vang ik die op in een netje bij t leeggieten van de emmer en gaat ie terug de bak in.

Bedankt voor alle reacties!! 🙂
Ik heb ervoor gekozen om een donkere bodem te doen, met lichtere neo caridina garnalen erin. (Wildkleur haha! Eerst maar is kijken of ik het daadwerkelijk zo leuk vind als wat ik hoopte. En tot nog toe valt het me absoluut niet tegen. Super leuk om naar te kijken!! <3 )

Anyway, ik heb een leuk 'nano hevelaartje' gevonden. Die voor mij prima werkt omdat, mochten er jonge garnaaltjes in komen deze er ook gewoon weer heelhuids uit komen. Waardoor ik ze gewoon uit de "vieze troep emmer" kan vangen en terug kan doen in het aquarium. Al is dit nog nooit gebeurd omdat het zo'n heerlijk klein hevelaartje is die amper stroming geeft hahaha! En waarmee ik erg gericht kan werken, dus vaak zie ik de garnaaltjes optijd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan