Wat is er nieuw

Nano bak voor zusje

• Onderwerp starter Onderwerp starter AquariaManiak
  • Startdatum Startdatum
A

AquariaManiak

Guest
Beste aquaforummers,

Ik heb een ongelooflijk lief schattig zusje. Ze is 5 jaar en ze is helemaal gek van mijn vissenbak. Ze loopt altijd door het huis en ze speelt dat ze een vis is. Ze kan goed de vissen eten geven en ik heb haar geleerd om met respect om te gaan met vissen. Ze neemt dit zo serieus dat ze vaak boos wordt op mij als ik bijvoorbeeld zeg dat de vissen 'gek doen'. Het gaat haar overigens ook te ver als ik met mijn vinger langs het glas ga omdat ik haar heb geleerd niet het glas aan te tikken. Kortom, ze zal het niet gaan verkloten. Want ik wil namelijk een nano bakje voor haar gaan kopen. Ik dacht aan 30x30 en een budget van 40 euro voor de bak zelf. Dat is naar mijn mening ongeveer de max voor de bak zelf want met alleen een bak ben je nog niet klaar. Hebben jullie tips voor een bak ? Ik heb zelf al uitgerekend dat het in totaal ongeveer 25 liter zal worden.

Ik heb net een bak geregeld bij een vriend. Het is de Superfish Aqua 30. Ik heb alleen nog een vraag. Kan je in die bak ook zout water doen ? Ik zeg niet dat ik het ga doen, maar kan het ?

Je weet dat dit eigenlijk garnalen bakjes zijn? Hooguit ��n mannelijke sluier Betta kan er in, maar verder wensen zelfs de kleinste visjes meer zwemruimte.

Garnalen vinden kids ook vaak erg leuk en een makkelijke soort als de Vuurtjes zou dan prima kunnen denk ik. Verder ben ik het eens met de post van Botia 😉.

Zout water kan, maar is veel moeilijker om stabiel te houden in zo'n klein bakje. Het voordeel is, dat er WEL zoutwatervissen zijn die in zo'n bakje kunnen.

Maar volgensmij zit je met zoutwater dan ook weer in een hogere prijsklasse. 😉
Je kan prima een garnalensoort van de Neocaridina familie houden. Deze kweken snel en zal dus ook leuk voor haar zijn om de eitjes/jonkies groter te zien worden. Hier kan ze zelfs nog een centje aan overhouden 😀 .
Zorg er alleen wel voor dat je maar ��n soort pakt, deze soorten kunnen kruizen en dan verpest je de kleurvarianten een beetje.
Ph-bodems zijn hier niet nodig, het zijn een van de makkelijkste garnalen indd.

Vooral de Citroengarnalen en de vuurgarnalen komen erg veel voor, even op marktplaats kijken dus. 🙂

Als je 40 euro voor een bakje van 30x30 al de max vind. Ben je nog een stuk duurder met een zeeschuimer / lampen / pomp / zeeaquarium.

Als je 40 euro de max vindt dan is zeewater niet mogelijk.
Maar volgens mij bedoel je 40 euro alleen voor de bak. Daar komt zo'n 80 euro bij.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan