Nano bakje van Crash


Crash

Administrator
Forumleiding
AquaForum Donateur
Erelid
Lid geworden
28 juli 2012
Berichten
11,242
Leeftijd
49
Locatie
Purmerend
Daar ik een bodem wissel heb gedaan in het garnalenbakje, had ik de oude bodem over. Kon deze in de Trofis of de 50x50 bak doen, maar heb besloten mijn eerste Nano bakje weer in te richten. Deze stond reeds een jaar in de vernsterbank als "opvang bakje' voor plantjes. Hier nog wat foto's ervan, zaten toen Javavarens in voor AF-stand verkoop op Vivarium 2014.

637627_0_82_20141018_19.jpg


489628_0_82_20141018_19.jpg


Vandaag dus alles eruit en helemaal schoongemaakt. De bodem uit het garnalenbakje goed uitgespoeld en bakje gaan inrichten. Mogelijk dat ik over een tijd wat vuurgarnalen erin los laat, maar mogelijk ook helemaal niets. Geen verwarming erin, enkel een filtertje van Aquael zelf.

398453crash_0_85_temp_fot.jpg


347211crash_0_85_temp_fot.jpg


897113crash_0_85_temp_fot.jpg


481753crash_0_85_temp_fot.jpg


724968crash_0_85_temp_fot.jpg


383337crash_0_85_temp_fot.jpg


732593crash_0_85_temp_fot.jpg
 
Lex is druk met zijn bakjes in de weer haha
 
Zo'n bakje heb ik ook nog. Die lamp is een onding, gaat zeer snel stuk is mijn ervaring. Heb er 2 van gehad en gingen alle 2 binnen een maand of 3 stuk.
 
Klopt de lamp gaat inderdaad redelijk vlot stuk. Heb het bakje nu ruim twee jaar en twee keer de lamp moeten vervangen. Heb nu nog bij het garnalenbakje twee LED lampjes, die je op het glas klemt. Deze komen later op dit bakje.
 
Leuk bedacht Lex met dat "muurtje" zo hoor. Die zal ik onthouden ;).

Ook die plantjes zijn erg leuk op de voorgrond en ze komen me erg bekend voor zeg :D.
 
Muurtje heeft er al eens ingezeten.

651326_0_82_20130226_21.jpg


Geen idee hoe het kan dat de voorgrond plantjes jou bekend voorkomen. :D
 
Nou ik zie het muurtje nu voor het eerst en lijkt mij ook wel leuk voor in het cr bakje. Maar ja die draait ng maar kort dus wellicht voor de lange termijn :D
 
Daar komt vooralsnog geen muurtje in John. :D
 
Ik doelde op mn eigen cr bakje Lex :D.
 
Leuk, zo'n muurtje. Origineel ook ;)

Mooi bakkie ! ;)
 
Chinese muur bakje. ;)
 
Zijn alweer een paar maanden verder, bakje draait nog steeds. Zitten enkel een paar poelslakjes in. Mogelijk dat ik toch later wat vuurgarnaaltje uit de 50x50 bak ga over zetten.

762598crash_0_85_camera_upload.jpg


194933crash_0_85_camera_upload.jpg
 
Ja, hoe gaat het met dit bakje??
 
Bakje draait nog, doe er weinig aan. Plantjes groeien ook niet snel dus enkel af en toe wat water aanvullen. Nu een beetje last van alg.

846556crash_0_85_camera_upload.jpg
 
Leuk dat terrasje zo. Misschien iets minder lang het licht aan doen.
 
Licht brand niet lang per dag. Gaat meestal pas aan als ik thuis van werk kom. Zijn een paar plukjes alg aan de voorkant op de bodem, denk met een pincet er zo uit te halen. De rest zit op het sponsje van het filter, dus is ook zo weg. :)
 
Ok, ik las het in je post en had de indruk dat het erger was.Dat valt al met al best mee dus ;).
 
Gaf ook aan "Beetje last van alg". :)
 
Alg is eruit. Gelijk de PL lamp vervangen voor twee LED lampjes en de spons voor een ronde, wat mooier staat, dan de originele van Aquael.

548144crash_0_85_camera_upload.jpg


436888crash_0_85_camera_upload.jpg
 
Die twee niveau's vind ik echt een geweldig idee!
 
Ben ook wel benieuwd hoe het er nu bij staat!
 
Leuk bakje! Misschien wat zuurstofplanten erin om de terugkeer van alg tegen te gaan?
 
patty776 zei:
wat worden de bewoners
Komt voorlopig niks in. Mogelijk als de vuurtjes in mijn andere bak weer aan populatie groeien, dat ik wat over plaats.
 
Staat er mooi bij zo dat bakje.
 
Leuke inrichting
 
Nee hoor bakje is nog steeds hetzelfde. :) Hoef er weinig aan te doen enkel wat water aanvullen, welke ik uit de grote bak haal. Zit er toch nog een beetje plantenvoeding bij.
 
Crash zei:
Nee hoor bakje is nog steeds hetzelfde. :) Hoef er weinig aan te doen enkel wat water aanvullen, welke ik uit de grote bak haal. Zit er toch nog een beetje plantenvoeding bij.

:thumbs:
 
Even een oud foto-album van mij weer omhoog halen. Het nano bakje is alweer een tijdje leeg, maar ben een iets groter nano bakje gestart. Had mijn oude garnalen bakje nog staan en ook nog wat grind. Voor de CR's bakje heb ik een Eden 501 besteld, zo kan later de Dennerle hoekfilter die erin zit, naar dit bakje. Het is nog wat kaal, maar moet nog wat plantjes uitzoeken uit de Trofis bak.

2018-02-25 18.44.44.jpg
 
Leuk filter die Eden 501, ga ik ook eens overwegen :thumbs:
 

Terug
Bovenaan