Nano Power LED 5w

L

luca

Guest
Hoi allemaal,

Eergisteren heb ik mijn nieuwe Dennerle Nanocube 30 binnengekregen. Ik ben van plan om hier een mooie aquascape in te maken.

Ik zou graag de gehele voorgrond willen bedekken met een matje van de Micranthemum Monte Carlo.

Bij het aquarium heb ik een Dennerle PowerLED 5.0w gekregen. De planten-voeding zal bestaan uit:
- Deponitmix voedingsbodem
- Easylife Profito en Easycarbo
- Bio-Co2

Ik zou graag de gehele voorgrond willen bedekken met een matje van de Micranthemum Monte Carlo. Mijn vraag is of deze lamp sterk genoeg is om te zorgen voor een mooi frisgroen matje te zorgen.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen!
 
ik denk niet dat je verlichting het probleem zal gaan worden..
monte carlo had volgens mij niet zo heel veel licht nodig om te groeien, HC is veel moeilijker.
 
Ik heb deze lamp boven mijn nano 30l bakje met oa staurogyne repens en het werkt prima!
 
Het hangt niet alleen van je lamp af, maar vooral of het licht ook bij de voorgrondplantjes kan komen.

Met andere woorden, heb je je wateroppervlak vol met drijfplanten, dan kun je wel een sterke lamp hebben, maar is de lichtopbrengst op de bodem veel minder. Daar zou ik dan een beetje extra op letten.

Wel foto'tjes laten zien strakjes he! Van hoe het groeit en zo! :D :D
 
Ik ga geen drijfplantjes gebruiken, dus naar jullie reacties te zien moet de verlichting het probleem niet worden.

Bedankt voor jullie hulp! Foto's komen zeker Sanneke! :)
 
Terug
Bovenaan