Nano scapers tank 55L hang on the back filter?


Moerasslak

Active member
Lid geworden
10 juni 2019
Berichten
29
Leeftijd
28
Hallo,

Ik heb een nieuw aquarium besteld een nano scapers tank 55L. Ik zil graag zo min mogelijk zien aan apparatuur in mn nieuwe bak dus zat te denken aan een hang on the back filter. Is dit een aanrader, werken ze goed, en heeft iemand enig idee welke ik dan zou moeten hebben? Ik was van plan om garnalen met een aantal modderkruipers erin te doen. Hoevaak moet de bak rond gepompt worden?
 
Hey moerasslak,

Sommige mensen draaien die bak inderdaad met een hang-om-back filter. Het kan dan ook zeker, wel is het afhankelijk wat je erin doet qua planten/stenen. Zelf zou ik je een extern filter aanraden deze pompt vaak beter het water rond en zorgt voor een betere distributie van eventueel de plantenvoeding en CO2.
mals je een idee hebt wat je wilt maken dan kan men je ook een beter advies geven.
 
Oke ja dan is mischien extern toch beter. Komen wel verschillende planten soorten in en ga co2 en vloeibare plantenvoeding toevoegen.
 
Een hangonbackfilter is ook extern :D :sorry:

Anyway, heb het hier ook gehad een hobfilter maar was niet toereikend genoeg, heb er nu een eheim 2224 op staan naar volle tevredenheid
 
Het bijbehorende hang-on filter van Dennerle is uitstekend voor die bak.

Voor het geld dat je aan de hob-filter van dennerle uitgeeft kan je een veel beter filter kopen, zoals een oase filtosmart 100 waar je eventueel nog een verwarmingselement in kan wegwerken.
Daarnaast heeft deze "dubbel" de hoeveelheid kracht 600 liter per uur i.p.v 360.

De Dennerle is goed te gebruiken voor een kleinere bak zoals een 30liter, denk dat je qua vermogen aan de lage kant zit als je deze op de 55L plaatst.
Geeft in mijn ervaring te weinig stroming in de bak.
 
Die oase filtosmart 100 ziet er goed uit en lijkt me heel handig maar ik vind het toch wel prijzig. Ik zoek eigenlijk een degelijke pomp die redelijk klein is kwa formaat en niet al te duur. Of het dan extern is of hang on te back maakt niet uit
 
Dank u! Ga er gelijk op reageren. Wel 1 vraagje 600l per uur dat wil zeggen dat k mn bak van 55 liter 11/12 x is dat een gemiddelde van waf je ongeveer bij elke bak moet hebben?
 
de 600L/U is netto dat word gemeten zonder slangen en filtermedia.
Als je dit erbij rekent kom je misschien max op 8x de bak.
Mijn filter pompt 900L op een 60L bak dus maak je geen zorgen :D
 

Terug
Bovenaan