Wat is er nieuw

Nano Twinstar Plus zijn geld waard?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter schildpad
  • Startdatum Startdatum
S

schildpad

Guest
Zijn er mensen die het gebruiken of er bekend mee zijn?
Het regelt zichzelf volledig en maakt het aquarium algenvrij.

Vraag 2 dan: heb ik die algen niet nodig later voor de otocinclus affinis?

 
Nee, nee en nee.

Ik heb er geen ervaring mee
Het laat je algen niet verdwijnen, het bestrijd het ook zeker niet.
Voor de otocinlus is het geen noodzaak, deze kan je bijvoeren met pallets of komkommer etc
 
ja, ja/nee, nee

Ik gebruik ze alleen in opstartende bakken (extra O2)
Het voorkomt alleen groene/ zweefalg. Maar als je dit soort alg in je bak hebt bestrijd de Twinstar het niet.
Het voorkomt geen algen

edit: Een chihiros Doctor 3e gen. is stukken goedkoper (28 dollar) en doet het zelfde (of niet)

Vraag 2 heeft tuinkabouter beantwoord
 
Meerdere leden hebben deze in de begintijd geprobeerd en getest, @benvo heeft er eens zelf een gemaakt, maar iedereen is er volgens mij vanaf gestapt.
 
Alrighty-o. Thanks guys. Dat wordt dus geen aankoop. Wel mooi effect anders. Maar wat duur voor rook in je aquarium he.
 
Ik zou me juist storen aan belletjes en dat soort zaken in het water maar zoals al is gezegd bestrijdt je geen algen hiermee.
 
op you tube heeft een duitse scaper- aqua owner- er een informatieve serie over de twinstar met toch wel leuke info
 
Meerdere leden hebben deze in de begintijd geprobeerd en getest, @benvo heeft er eens zelf een gemaakt, maar iedereen is er volgens mij vanaf gestapt.
Wanneer Ts zou willen zien wat ik destijds maakte; op blz. 1 van mijn fotoboek staat het e.e.a. over zo'n ding. Ik maakte er toen al melding van. Het doet wel iets. Met name groene alg wordt er wel door bestreden. D.w.z. het haalt geen bestaand alg weg maar zorgt er wel voor dat er minder snel nieuwe alg ontwikkeld. Voor mijn gevoel was het water ook wat helderder. Dit gezegd hebbende zou ik toch niet zo'n apparaatje aanschaffen. Groene alg wordt veroorzaakt door tekorten. En tekorten los je niet op met een Twinstar of iets gelijkwaardigs. Het is dus symptoombestrijding. Bovendien en niet onbelangrijk is het beslist geen toevoeging aan de fraaiheid van een bak.
 
ik snap de reactie van ben niet zo,ik zeg alleen dat er een leuke serie over de twinstar op youtube staat.en daar trekken ze een zelfde conclusie als die jij beschrijft.het kan toch geen kwaad als men zich zo breed mogelijk willen informeren over een onderwerp.je wordt er in iedergeval niet dommer van.en dan wil ik het hierbij maar laten.
 
ik snap de reactie van ben niet zo,ik zeg alleen dat er een leuke serie over de twinstar op youtube staat.en daar trekken ze een zelfde conclusie als die jij beschrijft.het kan toch geen kwaad als men zich zo breed mogelijk willen informeren over een onderwerp.je wordt er in iedergeval niet dommer van.en dan wil ik het hierbij maar laten.
Vind je het goed dat ik deze reactie niet snap? Iedereen mag zich overal over informeren, het is zelfs slim om dat te doen. Overigens heb ik hierboven niet gereageerd op datgene wat jij daarvoor geschreven hebt.
 
owkee ik zie het nu ook, mijn fout .ik hoop dat ondanks alles we even goede vrienden blijven
 
Ach mensen, ik denk dat we allemaal weleens ergens overheen lezen hoor🙂. Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat mij dat niet overkomt soms of dat je iets net even verkeerd begrijpt. We zijn allemaal maar mensen en mensen die geen fouten maken bestaan niet volgens mij😀
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan