Wat is er nieuw

Natuurlijke sloot/tuin vijver

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blub1234
  • Startdatum Startdatum
B

Blub1234

Guest
Hallo,

Ik heb laatst een vijver gekocht (+- 750L.) en ben ermee aan de slag gegaan. Het idee is om er gewoon een mooie wilde natuurlijke slootbak van te maken. Als vissen wil ik gewoon een paar voorntjes en stekelbaarsjes houden. Ik zal binnenkort wel even wat fotootjes proberen te plaatsen. Als je tips hebt hoor ik ze graag!

Hmm ik vind 750 liter best weinig hoor. Voorns zijn scholenvisjes en baarsjes kunnen ook flink worden. Ik zou zeggen doe er wat goudritsels in.

Oh, dan was ik even in de war .. hih.

Kan gebeuren 😉
Tis ook niet de bedoeling dat er heel veel in komt hoor, maar ik zal me er nog even goed in gaan verdiepen 🙂
Ook wil ik er vooral planten in. Veel planten. Heel veel planten.

Oeps, ik heb even nagerekend, de vijver is zo'n 175x130x60 cm. Dat komt uit op zo'n 1365L.! Dat is een heel stuk meer! Al denk ik dat er nog wel een litertje of 300/400 af gaat, omdat het natuurlijk geen vierkante bak is, maar dan heb je alsnog 900/1000L. water!

Niet te hard van stapel lopen , die paar honderd liter gaan het verschil ook niet maken .
Ik zal straks eens een voorbeeld voor je plaatsen dat er redelijk natuurlijk uitziet .
Gericht op slakken , kikkers , salamanders , pissebedden , watervlooien en muggelarven .
Geen vis .

T is ook een beetje de bedoeling idd dat er kikkers en salamanders etc. inkomen. Maar ik dacht, een paar kleine visjes zijn ook wel leuk 🙂

Ik zou het qua vissen bij stekelbaarsjes en elritsen houden als je ook wil dat er veel kikkers, salamanders en dergelijke in wil laten leven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan