Wat is er nieuw

neemt de ozelot green veel ijzer op

• Onderwerp starter Onderwerp starter guppie100
  • Startdatum Startdatum
G

guppie100

Guest
hoi ik vraag me dit een beetje af neemt de plant heel veel ijzer in het water op of en dat er genoeg over is voor andere planten

Dat is een lastig te zeggen als we niet weten welke andere planten er in je aquarium staan, of je ijzer toevoegt en hoeveel ijzer er uberhaupt in je water zit.
Over het algemeen kun je bij een echinodorus het beste wat kleibolletjes/laterietbolletjes bij de wortels stoppen en kan hij daar genoeg ijzer uithalen. De andere planten hebben daar dan niet zo veel last van.

ik heb waterpest en hoornblad en Brazilaanse klimop en nog 1 die ik alleen de naam niet weet :S

ik ga zo nog een foto maken hoe het er nu uit ziet

jessicapilon zei:
10ml op 100 liter is de standaardosering.

Ja, als hij flink beplant is wel, ja.
Maar wat niet verbruikt wordt, en je doet er weer 10 bij, zal het toch eens teveel worden.
Ik hou het bij mij al met 2 ml.
En moet regelmatig uit dunnen.

In ieder geval zou ik de totale week dosering verdelen per dag. Wij doseren in een sterk beplantte bak zo'n 2 ml. Profito en 2 ml. Ferro (van Easy-life) per dag. Dit blijkt voor mij, na verschillende periodes uittesten de beste dosering. Maar het feit dat ik dat pas weet na wat langere ervaringen geeft al aan de je vragen niet zo makkelijk een twee drie te beantwoorden zijn. Het hangt van veel factoren af. Zelf ook gaan uitproberen �n goed kijken naar de reacties van de planten gedurende bepaalde periodes is hier het devies!

Groet,
Ben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan