WouterB
Member
- Lid geworden
- 26 december 2020
- Leeftijd
- 51
Hoi, ik heb een aantal weken geleden 20 Neocaridina cf. davidi `Citroen Garnaal` white stripe gekocht. 1 was er dood, er lag een velletje in de zak dus ik dacht die had de pech te vervellen tijdens transport. Ik heb het erbij gelaten. Maar nu gaan de garnalen 1 voor 1 dood, maar pas als ze vervellen. De niet vervelde garnalen zijn levendig, eten, en vertonen geen raar gedrag zoals de hele tijd heen en weer zwemmen. Uiteraard weet ik niet of er ook garnalen vervellen zonder dat ze doodgaan, het is een Rio 180 aquarium en ik heb geen zicht op alle garnalen. Maar er zijn er nu zeker 4 doodgegaan terwijl ze naast hun velletje liggen. Ook zie je aan de lichtere kleur en het gebrek aan glans dat ze vervelt waren. De garnalen zitten op osmosewater met saltyshrimp GH KH plus. Er zitten alleen 20 Pseudomugil Paskai bij, die allen nog maar 1.5 cm zijn. Ook zien de garnalen er nog helemaal onaangetast uit, behalve dat hun velletje naast ze ligt. De waterwaarden zijn PH 7.5, KH 4, GH 9, nitriet 0. Hebben jullie enig idee of suggestie waarom deze garnalen aan t overlijden zijn? Alle hulp en suggesties zijn welkom.