Wat is er nieuw

Neon tetra’s onactief

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jino1212
  • Startdatum Startdatum
J

Jino1212

Guest
Hey, ik heb een 60 liter bak (30cm hoog 60 cm lang), en ik heb er 13 noen tetra’s in zitten met 3 zebra Danios (3 zebra Danios wat eigenlijk 6 moet zijn, ze zijn er vaak uitgesprongen) en 2 cpo kreeften. Nu is de probleem dat de neon tetras amper nog zwemmen en met zijn alle onder een plant verstoppen in de hoek, ze zijn super stil. Meestal komen ze weer in beweging als ik ze voer, maar ik maak me hier om zorgen, de temperatuur zit rond 21 en 25 graden, ik zit namelijk met nog een probleem zebra Danios blijken koudwater vissen te zijn, er werd wat heel anders gezegd in de vissenwinkel, als iemand suggesties heeft wat de perfecte temperatuur zou zijn voor deze combinatie zou dat gewaardeerd worden. De licht in m’n aquarium is ook totaal niet te fel, er zijn ook genoeg planten die het licht bedekken, heeft iemand een idee? (Ik heb een foto van mijn aquarium gestuurd om beter mee te denken) 🙂
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    71.6 KB · Weergaven: 154
  • image.jpg
    image.jpg
    60.1 KB · Weergaven: 154
Voor de tetra's is deze temperatuur te laag,daardoor gaan ze in de stilstand,ik zou om deze vissen aan de gang te krijgen naar 27 Gr. gaan,bovendien is het aquarium te klein,in deze kleine bak gaan ze echt geen baantje's trekken,de verkeerde vis in een te kleine bak.
Vaak wordt er gedacht in de zin van,bij de lfs zitten er 100 in een klein bakje,dus kan dit bij mij ( met een minder aantal) ook,maar dat gaat niet geheel op,ook een kleine vis als de tetra heeft een omgeving nodig en een veel te klein aquarium laat het gedrag niet zien.
 
22 graden is al prima voor de neons. Ook voor de zebraatjes wel.

Het passieve gedrag wijt ik aan de open plekken in je bak met felle verlichting. Hierdoor voelen de neons zich niet veilig en zullen gaan schuilen. Grote kans dat ze lekker rond zwemmen als je meer drijfplanten toevoegt
 
Ik vind 22 graden te laag,maar goed dit is een forum.
 
Voor de tetra's is deze temperatuur te laag,daardoor gaan ze in de stilstand,ik zou om deze vissen aan de gang te krijgen naar 27 Gr. gaan,bovendien is het aquarium te klein,in deze kleine bak gaan ze echt geen baantje's trekken,de verkeerde vis in een te kleine bak.
Vaak wordt er gedacht in de zin van,bij de lfs zitten er 100 in een klein bakje,dus kan dit bij mij ( met een minder aantal) ook,maar dat gaat niet geheel op,ook een kleine vis als de tetra heeft een omgeving nodig en een veel te klein aquarium laat het gedrag niet zien.
Ik heb ze aan het begin vaak heel actief zien zwemmen rond mijn aquarium, waarschijnlijk heb je gelijk dat mijn bak te klein is voor echt actieve neons maar het zou prima moeten zijn, ik houd mijn tempratuur rond de 22 tot 24 misschien 25, en dan nog wat drijfplanten kopen voor wat meer schaduw. En dan hopen dat mijn neon tetra’s wat gelukkiger worden. Heeft iemand misschien een vervanger voor mijn zebra Danios? Mooie vissen die in een 60 cm bak kunnen? Die ook in de zelfde tempratuur als de cpo kreeft en de neon tetra’s kunnen?
 
Ik vind 22 graden te laag,maar goed dit is een forum.
Bij mijn weten komen neons op plekke vandaan waar ze rond de 22 tot 27 zitten. Kardinalen daarentegen moeten 25+. Seriously fish geeft 21 graden als minimum aan voor neons. In mijn eigen bak heb ik 's winters de bak rond de 21-22. Ik merk bijna geen verschil in activiteit. Ze hebben zelfs eens per ongeluk op 17 graden gezeten, zelfs toen waren ze nog vol actief. (;
 
Vreemd dat ze in de ondergrens nog zo actief zijn,maar met jou kennis ga ik er niet tegenin.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan