Wat is er nieuw

Neon tetra eitjes?

• Onderwerp starter Onderwerp starter gwncool
  • Startdatum Startdatum
G

gwncool

Guest
Sinds 1.5 maand heb ik vissen in het aquarium. Waar er eerst 11 neon tetra's waren zijn het er nu al 13 en het waren er echt eerst 11. Neon tetra's schijnen heel moeilijk te kweken te zijn dus ik was er wel blij mee. Nu vond ik dus deze witte dingen in het aquarium. Behalve 13 neon tetra's zitten er ook 3 pangio kuhlii in het aquarium. Weet iemand wat dit zijn?

20190306_144438.jpg

Wat dat waren weet ik uiteindelijk niet. Geen eitjes in ieder geval. Ze waren hard en er gebeurde niks mee. Overigens vond ik gister dit en deze ziet er anders uit. Het is ook zacht. De buitenkant is doorzichtig en er zit een soort wit vlekje in.

20190310_121746.jpg

20190310_121737.jpg

Dit zijn ook geen eitjes. Pangio Kuhli en de neontetra zijn vissen die onder hele specifieke waterwaarden kweken. In 99% van alle gevallen dat men dacht jonkies van deze vissen dachten te hebben, bleken dit toen de jonkies groot werden compleet andere vissen te zijn geweest. Ook zijn deze "eitjes" veel te groot.

Je hebt de vissen sinds 1,5 maand zeg je dus als het jonge Neons zouden zijn dan moeten die nog vrij klein zijn nu. Is het niet zo dat je teveel hebt gekregen van de lfs?

De winkel had zoon aanbieding van 10 voor zoveel euro. Er kwam met in het zakje doen eentje extra mee. Er zijn 10 stuks gerekend maar had er 11. Als het er 13 waren geweest hadden ze dat echt wel verrekend want elke winkel gaat toch voor zoveel mogelijk winst. Met in de bak doen ook geteld en het waren er echt 11. Zitten nu 2 kleine tussen en dat maakt 13. Weet iemand wat die witte dingen wel zijn? Vind ze inmiddels overal in de bak.

Waar in het aquarium vind je deze balletjes?

Misschien een overzichtsfoto maken waar ze op te zien zijn?

Verder geen andere bewoners in de bak? Wellicht even een foto toevoegen van de bak en van de jonge visjes

Heb je een voedingsbodem in je aquarium? Ik ben ooit begonnen met een voedingsbodem en daar zaten dit soort witte plastic bolletjes in, die uit de bodem kwamen als ik bijvoorbeeld een plant verplaatste.

Heb je een voedingsbodem in je aquarium? Ik ben ooit begonnen met een voedingsbodem en daar zaten dit soort witte plastic bolletjes in, die uit de bodem kwamen als ik bijvoorbeeld een plant verplaatste.

Was ook mijn eerste gedachte, maar omdat TS aangaf dat het zachte bolletjes waren begon ik te twijfelen. Ik heb ook witte bolletjes gehad in een voedingsbodem maar deze waren echt hard.

Ja, bij mij waren het ook harde bolletjes, maar dat is ook wat de ts erover zei, dat het harde bolletjes waren waar niets mee gebeurde.

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan