Wat is er nieuw

Neon tetra met slechte huid en 1 enorm opgezwolle oog

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rjansen
  • Startdatum Startdatum
R

rjansen

Guest
Beste lezers,

Ik heb een neon tetra die er slecht aan toe is. Zie titel. Ik had graag een afbeelding geupload maar blijkbaar is dit niet (meer) mogelijk op dit forum?

Kan iemand mij vertellen wat er waarschijnlijk met deze vis aan de hand is? Hoe het kan behandelen en wat de meest diervriendelijke manier van euthanasie is zonder dat er veel kosten bij komen kijken, dit in het geval ik dit nodig acht.

De vis heeft al tijden last van witte plekken (geen stippen) op zijn lijf, hij ziet er over het algemeen nogal "ruiperig" uit. Hij is dun maar dit komt niet doordat hij geen eetlust heeft. Hij eet slecht omdat het verschijnsel dat nu in zijn oog zit ook een tijd in zijn mond heeft gezeten (denk ik) en daarom is zijn mond een beetje misvormd geraakt. Dat, samen met het feit dat hij nu ook nog een belachelijk opgezwollen oog heeft maakt het eten nogal moeilijk voor hem/haar. Zoals ik al zei, zitten er op zijn huid, eerst zijn mond en nu zijn oog een soort van wit-heldere gezwellen.

Ik zou misschien via e-mail alsnog een foto kunnen sturen of weet iemand een website waar ik makkelijk en gratis de foto kan uploaden zodat ik deze alsnog hier kan weergeven?

Heeft iemand enig idee hoe ik deze zielige Neon Tetra kan helpen?
 
Als ie dit al zo lang heeft is uit zijn lijden verlossen wellicht een idee?
 
Als ik het zo hoor, vangen tussen de krant en een mep erop. Snelste en vriendelijkste manier om hem uit z'n lijden te verlossen.
Hebben de andere vissen nergens last van??
 
Het ziet er niet uit! Maar ik zie voor de rest weinig indicatie dat de vis ergens last van heeft. Het schuurt nergens langs en maakt trekkende bewegingen o.i.d.

Denk je dat euthanasie alsnog de beste optie is?
 
Het is een schooltje van 10 tetra's waarvan 1 andere vis een klein beetje vinrot heeft. De symptomen lijken totaal niet op die van de andere tetra dus ik zie geen reden om een verband te leggen.
 
tja een foto zou toch wat gemakkelijker zijn.... en behandel je de vinrot ook? Is het wel echt vinrot? Vinrot is besmettelijk....
 
Foto's uploaden werkt gewoon wel ja. Dan kunnen de echt slimme mensen hier ook iets zeggen over wat ie wellicht heeft.
 
Top bedankt, hier is de foto

20131217_125650.jpg


0.o
 
Deze vis is broodmager en heeft een zgn popeye. Euthanasie zou ik onmiddelijk toepassen.
 
Second opinion iemand?
 
Second opinion:
Botia zei:
Deze vis is broodmager en heeft een zgn popeye. Euthanasie zou ik onmiddelijk toepassen.
~ Ivo
 
Okey. Hoewel ik het een rotklus(je) vind zal ik deze vis uit zijn lijden verlossen.

Bedankt voor de hulp
 
oh arme vis, die had ik allang een tik gegeven. Die voelt zich echt niet meer happy!
 
Ik heb het al eerder overwogen maar als dierenvriend geeft zoiets natuurlijk nogal wat dubbele gevoelens.

Ik heb nog nooit eerder euthanasie gepleegd en heb eerder zoiets van "de natuur doet zijn ding wel", oftewel de vis was uiteindelijk gewoon doodgegaan volgens de natuurlijke weg. Maar het klopt, op deze manier wordt hem alleen maar meer lijden bespaard.
 
ik ben ook een enorme dierenvriend, en het is ook niet makkelijk.... maar wel echt nodig. Een snelle tik is dan voor het beestje wel zo vriendelijk.... sterkte!
 
Ik denk dat je pas echt een dierenvriend bent als je ook dieren uit hun lijden verlost als ze onnodig lijden.
 
En nu zouden we graag de bak willen zien.

Pop-eye komt ook niet vanzelf.
Als de vis parasieten heeft,en hij gaat op ,,natuurlijke wijze dood,, gaan de parasiten over op een andere vis.
Als dat al niet gebeurt is.

Daarom ,reinheid in de bak.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan