Neon tetra mist onderste staartvin

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Berichten
1,169
Locatie
Hengelo ov
Vandaag heb ik 10 neon tetra's gekocht. In de winkel zaten ook bodembewoners in de bak maar helaas weet ik niet welke. Het plaatsen in mijn eigen bak verliep perfect. Nadat ik gevoerd had (algentabletjes) heb ik de tetra's erbij gedaan en eigenlijk aten ze direct mee. Ik heb geen enkele agressie gezien tot nu toe. Toen alles rustig was na het voeren zag ik ineens dat twee tetra's hun onderste staartvin missen. Ik vermoed dat het in de winkel al zo was maar helaas heb ik dat niet gezien. Ze ogen verder goed, zwemmen er niet minder om en zijn ook niet futloos. Omdat het bij beiden om de onderste staartvin gaat denk ik dat de bodembewoner de boosdoener is. In mijn eigen bak zitten guppen, platy's en molly's. Uiteraard houd ik in de gaten of er meer vinnen gaan ontbreken want dan heb ik de boosdoener in mijn bak maar groeien de staartvinnen normaal gesproken weer aan? Ze missen alleen een stukje van het doorzichtige gedeelte, het ziet er niet uit als vinrot.
 
Dat groeit snel weer aan. Over een dag of 12 zie je er niets meer van.
 
Bedankt voor je antwoord. Dat aangroeien gaat nog vrij snel dan. Zal iig even in de winkel gaan zeggen dat hun tetra's opgevreten worden en het vermelden is nooit verkeerd voor het geval dat...........
 
Ik denk dat de kans groot is dat ze niet eens aangevreten worden. Door transport van groothandel naar winkel, en gevang met een netje en daardoor sneuvelen vaak en snel stukjes staartvin bij dergelijke visjes.
 
Zoals Botia al zegt zie je dat vaak en ik heb het ook al meegemaakt.
Ze groeien binnen no time aan hoor.
 
Ik wist idd niet dat hun vinnen zo kwetsbaar zijn. Een schooltje van 10 is wat klein? Ik heb ruimte genoeg in mijn bak, is het dan beter om er nog wat bij te halen?
 
Ik heb er 11 en dat gaat top!
Je kan er meer aanschaffen
Want hoe meer neon tertras
Hoe beter ze tot hun recht kommen..
 
ik zit op 25 neon tetras in 125 liter bak gaat prima!
 
Heb er nog 5 bijgehaald, tenminste dat dacht ik maar thuis toen ze in de bak zaten zag ik dat ik per ongeluk kardinaaltetra's erbij heb gehaald :oops:
Kunnen kardinaal en neontetra's samen een schooltje vormen?
De vinnen van de neons zijn nog steeds niet aangegroeid, kan het iets anders zijn of toch door het transport?
 
Ik heb ze ook ooit samen gehad en hier zag je ze eigenlijk gewoon bij elkaar zwemmen.
Maar ja of dat altijd zo is durf ik niet te zeggen hoor.
 
Dan zal het hier ook wel goed gaan want het hele spul zwemt door elkaar en heeft er volgens mij geen weet van dat ze niet allemaal hetzelfde zijn ( daar hoorde ik ook bij haha)
 
geen probleem als ze samen zijn, allebei vreerdzame visjes

gegroet
julius ceasar
 
Terug
Bovenaan