Neon tetra zwanger?


Remco787

Well-known member
Lid geworden
29 juli 2012
Berichten
82
Leeftijd
28
Locatie
Ede
Hallo allemaal,

Ik heb al een half jaar een aantal neon tetra's en nu lijkt eentje iets dikker te zijn dan de anderen.

247116remco787_0_82_p1040907.jpg

Edit: De tweede van rechts
488128remco787_0_82_p1040939.jpg

Edit: De middelste

Is deze zwanger? en moet ik haar dan apart zetten of bij de anderen laten zwemmen?

Alvast bedankt!
 
Neons kweken bijzonder moeilijk.... Het kunnen eitjes zijn, maar daar houd je waarschijnlijk echt niets aan over.
Ik zou het even in de gaten houden: let op gedrag, waterwaarden en hoe de buik zich ontwikkelt, om zeker te zijn dat het geen buikwaterzucht is o.i.d.

Overigens hebben ze ook een dikke buik als ze veel eten. Het zijn echte koekie-monsters!
 
Dits is duidelijk een vrouwtje er is niets aan de hand.

Plak nog wel even een zwart karton achter je bak. Dat vinden vissen fijner dan wit behang en dan knallen neons er echt uit qua kleur.
 
Leuke tip van dat behang, dat ga ik zeker doen!
En ik ben erg blij om te horen dat er niets aan de hand is.

Bedankt allebei!
 
Vanochtend hing er iets uit haar, wat geen uitwerpsel was. Ik heb haar in een kweekbakje gezet en ja hoor ZE WAS ZWANGER!!

289941remco787_0_82_p1050080.jpg


Hoe lang duurt het ongeveer voordat de eitjes uitkomen?
 
Heb je een jongen erbij gezet of alleen een meisje.
Die van mij leggen vandaag eitjes.
Dit is al ins gebeurt maar geen enkele heeft het overleeft
 
Dergelijke kweekbakjes geven vaak stress bij de vissen, zeker een vis die gezelschap nodig heeft van soortgenoten.
Maar hoe lang het duurt voordat de eitjes uitkomen:http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Paracheirodon_innesi.html

Tenminste, als ze bevrucht zijn door een man.
 
helaas, alles is opgegeten door een man die ik erbij had gezet.
 

Terug
Bovenaan